Isu jalan gelap: Laluan Perling ke Lebuhraya Pasir Gudang bakal dipasang 170 tiang lampu Sept ini – MB

Isu jalan gelap: Laluan Perling ke Lebuhraya Pasir Gudang bakal dipasang 170 tiang lampu Sept ini – MB

Menteri Besar Johor, Datuk Onn Hafiz Ghazi, memaklumkan bahawa kerajaan negeri cakna dengan isu kemalangan jalan raya yang tular dari Perling menghala ke Lebuhraya Pasir Gudang yang berpunca daripada ketiadaan lampu jalan di laluan berkenaan.

Walau bagaimana pun, katanya, perkara ini dapat diselesaikan apabila pihak yang bertanggungjawab iaitu Majlis Bandaraya Johor Bahru (MBJB) bakal melaksanakan kerja-kerja pemasangan 170 tiang lampu di laluan (FT17) KM 2.6 Jalan Pasir Gudang sehingga KM 9.4 Lebuhraya Pasir Gudang menghala ke Perling pada September 2024.

“Selain itu, saya juga dimaklumkan jalan tersebut juga terlibat dalam projek pelebaran Lebuhraya Pasir Gudang (Fasa 3) yang ketika ini sedang dalam proses pelantikan perunding oleh Kementerian Kewangan. Projek ini akan dilaksanakan oleh Kementerian Kerja Raya (KKR) dan dijangka bermula awal tahun 2025.

“Terima kasih kepada MBJB dan KKR atas inisiatif baik ini. Saya amat berharap agar kerja-kerja menaiktaraf ini dapat dilakukan dengan kadar segera bagi mengelakkan kejadian yang sama berulang,” katanya.

Sebelum ini, tular satu rakaman video berdurasi 20 saat menunjukkan sebuah kereta serta motosikal mengalami kemalangan akibat mengelak babi hutan yang melintas jalan raya dalam keadaan gelap di lokasi berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required