Jaecoo Malaysia lancar pusat 3S pertama di Glenmarie

Jaecoo Malaysia lancar pusat 3S pertama di Glenmarie

Jaecoo Malaysia telah melancarkan pusat 3S pertamanya yang terletak di Glenmarie, Shah Alam dan dikendalikan oleh ES Premium. Mengikut perancangan, akan ada lagi 34 wakil pengedaran yang akan dibuka untuk mengembangkan lagi jenama ini di Malaysia.

“Kami sangat teruja untuk melancarkan pengedar 3S utama kami di tengah-tengah Glenmarie Auto City, bukti kesediaan Jaecoo untuk memenuhi keperluan pelanggan di Malaysia. Kami telah melabur dalam rangkaian yang kukuh di seluruh negara untuk membawa pengalaman pemilikan premium pada hari ini dan masa hadapan. Pelaburan kami dalam pengedar utama Glenmarie, yang bernilai RM5.5 juta, merupakan petunjuk jelas komitmen kami untuk mengembangkan pasaran SUV off-road premium untuk jangka panjang,” kata Emily Lek, Naib Presiden Jaecoo Malaysia.

Pusat 3S Jaecoo Glenmarie ini dibina dengan fasiliti bersaiz 23,000 kaki persegi di kawasan seluas 40,000 kaki persegi. Fasiliti ini menempatkan ruang pameran yang mampu mempamaerkan hingga tujuh model, dengan paparan LED interaktif untuk pengunjung meneliti spesifikasi kenderaan. Selain itu, ia turut menempatkan ruang lounge pelanggan dengan ketersambungan internet berkelajuan tinggi dan juga ruang penghantaran.

Bagi memenuhi keperluan pelanggan untuk khidmat selepas jualan, disediakan pasukan juruteknik profesional dan dilengkapi ruang servis yang mampu menyelenggara lebih 500 kenderaan sebulan. Turut disediakan ialah ruang kenderaan elektrik (EV) sebagai persediaan untuk model EV yang akan tiba pada masa akan datang.

Dengan 35 wakil pengedaran yang sudah dilancarkan, rangkaian perkhidmatan Jaecoo Malaysia akan terdiri daripada kira-kira 180 ruang servis di seluruh negara, disokong oleh gudang alat ganti khusus dan kilang pemasangan kenderaan yang dilancarkan baru-baru ini di Shah Alam.

“Kami bangga menjadi sebahagian daripada rangkaian pengedar Jaecoo Malaysia dan menghidupkan pengalaman premium yang diharapkan oleh Jaecoo, dan yang diperlukan oleh pelanggan. Kami berharap dapat meningkatkan pengalaman eksplorasi apabila pelanggan berkunjung ke sini dengan menyepadukan elemen digital, bersama perkhidmatan yang diberikan oleh penasihat jualan kami yang berkebolehan,” kata Fanny Yap, Pengarah Urusan ES Premium.

Model pertama Jaecoo yang akan dilancarkan di Malaysia ialah J7 dan SUV terbabit dijangka akan dilancarkan pada 19 Julai ini. J7 juga merupakan model pertama daripada jenama ini yang dipasang secara tempatan (CKD) di Malaysia dan akan dieksport ke pasaran lain di rantau ASEAN.

Jika anda mahu memandu uji J7 atau pun sekadar mahu cuci mata di pusat 3S Jaecoo Glenmarie ini, ia terletak di No. 2D, Jalan Pelukis U1/46, Temasya Industrial Park, Shah Alam, Selangor.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required