Wing Hin Motorsport terus berlumba di pusingan ke-2 Thailand Super Series 2024 di Bangsean Street Circuit

Wing Hin Motorsport terus berlumba di pusingan ke-2 Thailand Super Series 2024 di Bangsean Street Circuit

Selepas menampilkan aksi menyakinkan pada pusingan pembukaan Thailand Super Series 2024 di Litar Antarabangsa Chang Mei lalu, pasukan Wing Hin Motorsport kini meneruskan perjuang ke pusingan kedua siri perlumbaan tersebut yang akan bermula hari ini, 3 Julai hingga 7 Julai di litar jalan raya Bangsean.

Pasukan itu masih berlumba dalam kelas sama iaitu kelas Super Compact dengan jentera Toyota Yaris, dipandu dua pelumba muda negara iaitu Mitchell Cheah and Naquib Azlan. Dalam pusingan sebelum ini Cheah dan Naquib menawarkan perlumbaan ditempat kedua dan kelima secara keseluruhan serta memenangi tempat pertama untuk kelas NA.

Ini merupakan kali pertama Naquib dan Wing Hin Motorsport berlumba di litar sepanjang 3.7 km tersebut, jadi harapan diletakkan pada Cheah untuk membimbing pasukan dengan pengalamannya di situ.

“Apa yang kami tahu tentang trek itu adalah hanya menerusi video on-board yang kami tonton tidak terkira banyaknya sejak dua bulan lalu, dan cuba menentukan apa yang terbaik untuk kereta di sekitar trek,” kata Pengurus Pasukan Wing Hin Motorsports. K. C. Chua

“Persediaan yang kami ada pada Toyota Yaris kami nampaknya betul, dan jika ya, maka kami akan mempunyai peluang pertempuran yang baik di Bangsaen. Kami tidak akan tahu pasti sehingga hari pertama latihan bebas,” tambahnya.

Berdasarkan pengalaman, Cheah telah berlumba di Bangsaen beberapa tahun lalu dan setiap pengetahuan di sana akan menjadi bonus untuk pasukan itu, manakala Naquib yang akan terus meluangkan masa mempelajari trek di simulator bagi memahami litar tersebut.

“Kami hanya mempunyai satu sesi latihan di Bangsaen sebelum terus ke kelayakan dan adalah penting untuk kami menyediakan kereta, nisbah gear yang betul dipilih dan keyakinan pemandu pada tahap tertinggi sepanjang masa dalam had masa 1 jam… Tetapi itu perlumbaan dan kami percaya kami mempunyai orang yang sesuai dalam pasukan untuk melakukannya,” kata Chua.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required