14 jalan di sekitar ibu kota KL ditutup berperingkat pada 20 Julai bagi Istiadat Pertabalan YDP Agong

14 jalan di sekitar ibu kota KL ditutup berperingkat pada 20 Julai bagi Istiadat Pertabalan YDP Agong

Bagi kelancaran acara Istiadat Pertabalan Yang di-Pertuan Agong yang bakal berlangsung pada 20 Julai 2024 (Sabtu ini), sebanyak 14 jalan di sekitar ibu negara akan ditutup secara berperingkat.

Jalan yang terlibat ialah Jalan Tun Razak, Jalan Kia Peng, Jalan Raja Chulan, Jalan Ampang, Jalan Sultan Ismail, Lebuhraya Sultan Iskandar, Jalan Tuanku Abdul Halim, Jalan Semantan, Jalan Damansara, Jalan Istana, Kuala Lumpur-Seremban Expressway, Jalan Kuching (arah selatan), Bulatan Dato Onn, Jalan Parlimen.

Menurut Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Rusdi Mohd Isa, penutupan jalan sementara ini akan bermula jam 8 pagi bagi Istiadat Pertabalan dan pada jam 8 malam bagi Majlis Santapan Diraja. Di mana penutupan jalan sementara itu bagi memberi laluan kepada tetamu-tetamu DiRaja melalui laluan yang terlibat dan sampai pada masa yang ditetapkan.

“Semua 387 pegawai dan anggota polis akan melaksanakan penugasan mengiring orang kenamaan, mengawal lalu-lintas dan melaksanakan penguatkuasaan undang-undang jalan raya agar acara yang penuh dengan Istiadat Negara dapat berlangsung dengan jayanya.

“Pengguna jalan raya dinasihatkan untuk tidak melalui jalan-jalan yang terlibat dengan penutupan penuh bagi mengelak kesesakan lalu-lintas dan mengikut arahan-arahan anggota Polis Trafik yang bertugas di lokasi. Orang ramai yang mempunyai sebarang pertanyaan atau maklumat boleh menghubungi Hotline Polis KL ditalian 03-21159999,” katanya menerusi kenyataan yang dikeluarkan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required