JPJ terima 58 buah kenderaan baharu termasuk sejumlah Toyota Fortuner; belanja RM10.4 juta

JPJ terima 58 buah kenderaan baharu termasuk sejumlah Toyota Fortuner; belanja RM10.4 juta

Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) telah menerima sebanyak 58 kenderaan baharu termasuk sejumlah besar Toyota Fortuner bagi menggantikan kenderaan-kenderaan sedia ada yang sudah berusia. Majlis penyerahan tersebut telah disempurnakan oleh YBhg. Datuk Rospiagos bin Taha, Ketua Pengarah JPJ pada Khamis minggu lalu.

Menurut JPJ, kesemua aset kenderaan penguatkuasa baharu ini adalah untuk kegunaan Ibu Pejabat dan JPJ Negeri, dan ia adalah suatu keperluan yang mendesak kepada JPJ kerana sehingga ke hari ini, JPJ masih lagi menggunakan kenderaan yang berusia 10 – 12 tahun.

“Aset kenderaan penguatkuasa ini mampu menjadi pemangkin untuk mempertingkatkan keupayaan, produktiviti dan memperkasa kesiapsiagaan penguatkuasaan JPJ di seluruh negeri,” menurut JPJ dalam satu hantaran yang dibuat pada laman Facebook rasmi jabatan tersebut.

Menurut JPJ lagi, penyerahan ini juga merupakan inisiatif yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim semasa Program Cakna Madani Agensi Penguatkuasa pada tahun 2023 yang mengumumkan peruntukan sebanyak RM100 juta kepada agensi penguatkuasaan, manakala perolehan kenderaan penguatkuasa sebanyak 58 buah kenderaan ini merupakan sebahagian daripada peruntukan untuk JPJ yang telah diluluskan sebanyak RM10.4 juta.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required