Trade-in untuk beli Perodua Ativa, Aruz; dua tahun servis percuma, rebat RM2.5k — hingga 31 Julai

Perodua ketika ini sedang mengadakan promosi trade-in untuk Ativa dan Aruz sepanjang Julai 2024. Kedua-dua SUV dan MPV tujuh-tempat duduk itu boleh menjadi milik anda dengan servis percuma selama dua tahun, dengan pembeli Aruz pula akan menerima rebat tambahan bernilai RM2,500.

Promo ini seperti dijalankan bersekali dengan bahagian POV kenderaan terpakai syarikat ini, memandangkan pembeli perlu trade-in kereta mereka untuk menikmati tawaran ini. Perodua POV menerima kereta terpakai daripada semua jenama, tetapi hanya akan menjual kereta Perodua. Tawaran ini berakhir 31 Julai nanti.

Dilancarkan pada Mac 2021, Ativa satu-satunya model Perodua yang menggunakan enjin turbocas. SUV kompak segmen A itu menjadi model pertama Perodua yang menggunakan platform DNGA, dan ia menggunakan enjin 1.0 liter turbo yang menjana 98 PS dan 140 Nm tork dari 2,400-4,000 rpm. Ini digandingkan pula dengan kotak gear D-CVT, dan dijual dengan harga RM62,500 bagi model asas X hingga RM73,400 bagi varian paling tinggi AV dengan pilihan bumbung hitam.

Aruz pula mula diperkenalkan pada 2019 dan merupakan MPV tujuh-tempat duduk dengan gaya dan jarak tanah lebih tinggi daripada kebanyakan SUV (220 mm). Ini juga yang menjadi pembeza utama Aruz dengan sebuah lagi MPV Perodua, Alza yang 60 mm lebih rendah.

Sistem janaan kuasanya terdiri daripada unit 1.5 liter NA dengan janaan 102 PS/133 Nm dengan kotak gear automatik empat-kelajuan yang memacu roda belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required