Chery Tiggo 7 Pro diserah kepada Aaron Chia dan Soh Wooi Yik yang menangi pingat gangsa Olimpik Paris

Chery Tiggo 7 Pro diserah kepada Aaron Chia dan Soh Wooi Yik yang menangi pingat gangsa Olimpik Paris

Seperti yang dijanjikan, Chery Malaysia telah pun menyerahkan hadiah penuh bermakna buat atlet Malaysia yang berjaya meraih pingat di dalam Olimpik Paris 2024. Dalam majlis ringkas yang berlangsung di bilik pamerannya di Bandar Bukit Puchong, Chery Malaysia telah meraikan pasangan bergu badminton negara, Aaron Chia dan Soh Wooi Yik dengan menghadiahkan seunit SUV Tiggo 7 Pro bagi setiap seorang selepas berjaya meraih pingat gangsa dalam kejohanan sukan dunia itu.

Pemain perseorangan Lee Zii Jia yang turut memenangi pingat yang sama, juga menerima model SUV yang sama, walau bagaimana pun, beliau tidak dapat menghadiri majlis tersebut kerana sedang menyertai kejohanan di luar negara.

Turut hadir di dalam majlis berkenaan ialah Menteri Belia dan Sukan, Hannah Yeoh, yang juga mengumumkan ketiga-tiga atlet berkenaan turut menerima RM100,000 setiap seorang di atas kejayaan memperoleh pingat untuk Malaysia. “Kami percaya bahawa sukan adalah elemen penyatuan bagi Malaysia. Kami menggalakkan sektor swasta untuk memainkan peranan mereka dalam memberi ganjaran kepada atlet apabila mereka berjaya membawa pulang pingat. Apa yang membuatkan sumbangan Chery istimewa adalah mereka meraikan semua pemenang pingat,”kata Yeoh.

Chery Tiggo 7 Pro diserah kepada Aaron Chia dan Soh Wooi Yik yang menangi pingat gangsa Olimpik Paris

Timbalan Presiden Chery Malaysia Michael Chew pula berkata, “Kami berasa amat bangga atas kemenangan Aaron, Wooi Yik dan Zii Jia dan kami ingin menghadiahkan setiap seorang dengan CHERY TIGGO 7 PRO yang baru atas pencapaian luar biasa mereka di Sukan Olimpik Paris. Kecekalan, ketabahan, dan kegigihan mereka sepanjang Sukan Olimpik benar-benar memberi inspirasi, dan kami berbangga untuk meraikan kejayaan mereka dengan kenderaan yang mencerminkan sifat-sifat ini.”

Bukan setakat itu sahaja, Chery Malaysia turut menawarkan semua pemegang pingat dan atlet yang berjaya melayakkan diri hingga ke pusingan separuh akhir (termasuk pemain bergu wanita Pearly Tan dan Thinaah Muralitharan serta atlet angkat berat Aniq Kasdan) diskaun sebanyak 30% untuk mana-mana model janaan petrol keluaran Chery iaitu Tiggo 8 Pro dan Omoda 5. Manakala diskaun sebanyak 15% pula diberikan untuk mana-mana atlet Malaysia yang turut bertanding dalam Olimpik Paris 2024.

Dilancarkan pada Jun, Tiggo 7 Pro merupakan SUV lima-tempat duduk segmen-C yang bersaing rapat dengan Proton X70. Ia ditawarkan pada harga RM123,800 tanpa insurans dan dijanakan oleh enjin 1.6 liter pengecas turbo empat-silinder petrol yang mampu menghasilkan 197 PS dan tork 290 Nm. Pacuannya disalurkan ke roda hadapan menerusi transmisi dwi-klac basah tujuh-kelajuan.

GALERI: Chery Tiggo 7 Pro

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required