Stellantis Malaysia lancar pusat 2S Peugeot Subang Jaya; pusat servis beroperasi pada suku ke-3 tahun ini

Stellantis Malaysia lancar pusat 2S Peugeot Subang Jaya; pusat servis beroperasi pada suku ke-3 tahun ini

Peugeot Malaysia telah melancarkan bilik pameran Peugeot baharu di Lembah Kelang, iaitu Peugeot Subang Jaya yang dikendalikan oleh Allure Auto. Ini merupakan pelancaran pengedar baharu pertama selepas pengedaran, pemasaran, jualan dan servis selepas jualan jenama automotif Perancis tersebut di sini diambil alih oleh Stellantis Malaysia akhir tahun lalu.

Operasi bilik pameran Allure Auto ini akan bermula sebagai pusar 1S terlebih dahulu, dan ia akan ditingkat taraf kepada pusat 2S tidak lama lagi menerusi pusat servis yang sedang dibina di atas tapak seluas 5,800 kaki persegi.

Pusat servis berkenaan terletak berhampiran dengan bilik pameran ini, dan ia kini sudah 70% siap dan dijangka akan beroperasi pada suku ke-3 tahun ini. Selepas siap kelak, fasiliti tersebut akan menyediakan lapan-ruang servis, serta bahagian untuk kerja-kerja pembaikan badan dan cat.

Stellantis Malaysia lancar pusat 2S Peugeot Subang Jaya; pusat servis beroperasi pada suku ke-3 tahun ini

Manakala bagi bilik pameran di Taipan ini, ia boleh mempamerkan sebanyak empat kereta dalam satu-satu masa dan disediakan satu ruang penghantaran, serta menampilkan identiti korporat terbaharu Peugeot. Bilik pameran ini juga menyediakan alat konfigurasi 3D bagi memberikan pangalaman pembelian yang interaktif untuk pelanggan.

“Allure Auto mewakili satu kejayaan dalam perjalanan kami untuk mempunyai 30 pengedar dalam rangkaian kami menjelang akhir 2024. Stellantis Malaysia komited untuk menyampaikan jenama dan pengalaman pemilikan peringkat tinggi kepada pelanggan kami, dan kami mengalu-alukan Allure Auto ke dalam keluarga Peugeot,” kata pengarah urusan Stellantis Malaysia Jamie Francis Morais.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required