SPYSHOT: Subaru XV 2016 kelihatan di Bangsar

Subaru-XV-facelift-spyshot_BM

Sebelum majlis pelancarannya yang dijadualkan pada 20 Januari ini, model facelift Subaru XV 2016 kelihatan di Bangsar, walau pun sisi badannya dihiasi pelekat berwarna-warni.

Menerusi foto yang dirakam ini, kelihatan indikator pada lampu belakang XV ini kini dilitupi gelas kaca jernih berbanding yang berwarna pada model sedia ada. Manakala rel bumbung juga dihiasi dengan kekemasan aluminium menyerlahkan lagi gaya sporty. Walau bagaimana pun, tiada perubahan yang begitu jelas kelihatan bagi model facelift ini melainkan menerusi pandangan hadapannya.

Bahagian hadapannya memiliki persamaan rekaan dengan model yang pernah diperkenalkan di Bangkok pada tahun lalu. Ini termasuklah gril hadapan haksagon yang diberi penambah baikan, lampu utama halogen baharu dengan lampu nyalaan siang (DRL) LED berbentuk-C dan lampu posisi berbentuk-L berdekatan dengan lampu kabus. Malah XV facelift ini juga tampil dengan rim aloi yang telah ditambah baik bersaiz 17-inci.

2016_Subaru_XV_Thailand-27_BM

Bagi bahagian kabinnya, XV facelift ini masih mengekalkan bentangan rekaan yang sama seperti model sebelumnya. Namun terdapat beberapa penambahan elemen termasuklah sistem multimedia dengan skrin sesentuh 6.2-inci (atau unit double-DIN), kemasukan tanpa kunci dan butang penghidup enjin, 4WD, pedal aloi, paparan pelbagai-info, butang kawalan tambahan pada roda stereng dan tempat duduk berkuasa elektrik. Malah jahitan kontras turut menjadi ‘hiasan’ pada XV ini.

Di bawah hudnya, terletak penjana kuasa 2.0 liter DOHC empat-silinder Boxer yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 150 PS pada 6,200 rpm dan puncak tork 196 Nm pada 4,200 rpm. Kuasa ini disalurkan menerusi transmisi Lineartronic CVT enam-kelajuan, ke Symmetrical All-Wheel Drive (SAWD).

Subaru XV 2016 di Thailand Motor Expo 2015

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required