Lebuhraya GCE laksana ETC mulai 2 Mac ini

GUTHRIE

PROLINTAS Expressway Sdn Bhd telah mengumumkan Lebuhraya Koridor Guthrie (GCE) akan melaksanakan sistem pembayaran tol secara elektronik (ETC) sepenuhnya di Plaza Tol Bukit Jelutong, Elimina dan Plaza Tol Lagong mulai 2 Mac ini.

Pelaksanaan itu adalah sebahagian daripada usaha PROLINTAS untuk memastikan pengguna lebuh raya itu dapat melalui plaza tol dengan lebih lancar, pantas dan selesa. Malah bermula semalam, lorong tambah nilai 24 jam dibuka di kedua-dua belah arah bagi ketiga-tiga plaza tol.

Ketua Eksekutif Kumpulan PROLINTAS, Datuk Ir Zainudin A. Kadir, berkata sistem tersebut akan bermula pukul 12 tengah hari pada hari berkenaan.

Katanya sebagai insentif kepada pengguna, mulai 18 Januari lalu, kad Touch’n Go diberi percuma di setiap lorong tunai di ketiga-tiga plaza tol yang boleh didapati dengan membayar nilai sebanyak RM5 setiap kad.

Selain itu, pengguna juga boleh membeli SmartTag dengan harga promosi bernilai RM99 yang mula dijual semalam dengan syarat pengguna menambah nilai minima sebanyak RM20 pada kad Touch’n Go mereka semasa pembelian.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required