Chevy Camaro Edisi Ulangtahun ke-50 diperkenalkan

Chevy_Camaro_50th_1

Dalam diam-diam Chevrolet telah memperkenalkan Camaro Edisi Ulangtahun ke-50. Digambarkan sebagai “Camaro yang paling epik” yang pernah dibina, model edisi istimewa ini menampilkan warna luaran Nightfall Gray Metallic dengan pemisah hadapan dan rim aloi rekaan unik bersaiz 20-inci. Ia juga dilengkapi dengan gril hadapan yang dipertingkatkan, kaliper brek berwarna oren dan jaluran badan Ulangtahun ke-50.

Varian paling tinggi juga didatangkan dengan RS Appearance Package termasuk lampu utama HID, lampu belakang LED dan spoiler belakang.

Walau bagaimana pun, Chevrolet masih enggan mendedahkan foto rekaan kabinnya namun berkata, ia dilengkapi dengan tempat duduk balutan kulit lembut berwarna hitam. Malah ia juga dipadankan dengan jahitan kontras berwarna oren, plat ambang iluminasi dan rekaan khas sempena ulangtahun ke-50 pada panel instrumen, penyandar tempat duduk dan roda stereng.

Model edisi terhad ini boleh didapati dengan varian 2LT, 2SS Coupe atau Convertible. Ia menampilkan enjin 6.2 liter V8 yang mampu menghamburkan kuasa sehingga 455 hp dan tork 610 Nm. Enjin ini juga dipadankan dengan transmisi manual enam-kelajuan tetapi pelanggan juga diberikan pilihan kotak gear automatik lapan-kelajuan.

Camaro Edisi Ulangtahun ke-50 akan mula dijual pada musim panas ini dan harganya akan diumumkan menjelang tarikh pelancarannya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required