Rolls-Royce Phantom edisi istimewa bakal diperkenalkan tahun ini – model generasi ke-8 mendahului sebelum ketibaan SUV pada 2018

2013-rolls-royce-phantom-drophead-coupe

Rolls-Royce Drophead Coupe

Beberapa hari lalu, perkhabaran mengenai Rolls-Royce Phantom generasi ketujuh akan dihentikan pengeluarannya telah diumumkan oleh CEO Roll-Royce kepada ArabGT.com. Di mana ia juga akan memproduksi dua model baharu edisi istimewa sebagai mengucapkan selamat tinggal pada Phantom Coupe dan Drophead Coupe.

Kedua-duanya akan ‘berehat selamanya’ menjelang November ini, di mana CEO Roll-Royce Torsten Mueller-Oetvoes telah mengesahkan Phanton generasi ke-lapan hanya akan ditawarkan dalam bentuk sedan. Manakala dua edisi istimewa pula akan diletakkan dalam Phantom Zenith Collection, yang hanya diperoduksi sebanyak 50 unit sahaja.

Malah beliau turut mengesahkan, Phantom generasi ke-lapan itu akan tiba pada tahun ini, yang akan dibina dengan senibina aluminium baharu. Manakala Rolls-Royce Cullinan SUV/crossover pula sah bakal diperkenalkan selepas Phantom baharu, dijangka pada 2018.

Roll-Royce juga akan memperkenalkan model konsep yang pertama tahun ini yang dikenali sebagai Rolls-Royce Grand Sanctuary.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required