Isuzu MU-X facelift di Thailand – terima enjin 1.9L Ddi Blue Power turbodiesel dan elemen dalaman baharu

2016-Isuzu-MU-X-01

Pada November lalu, Isuzu D-Max facelift telah pun diluncurkan di pasaran Thai, di mana ia telah dipertingkatkan termasuk bahagian hadapannya dan kabinnya juga ditampilkan dengan pelbagai elemen baharu. Malah ia juga dijanakan oleh enjin baharu 1.9 liter Ddi Blue Power turbodiesel. Kini, tibalah pula giliran Isuzu MUX dengan penambahbaikan yang lebih segar.

MU-X facelift ini juga digandingkan dengan enjin 1.9 liter Ddi, yang menawarkan kuasa sehingga 150 PS pada 3,600 rpm dan tork 350 Nm pada 1,800 hingga 2,600 rpm. Ia turut dipadankan dengan dua transmisi iaitu manual enam-kelajuan atau automatik Rev Tronic enam-kelajuan.

Unit 1.9 liter ini menggantikan enjin 4JK1-TCX 2.5 liter pada Isuzu D-Max/MU-X. Isuzu berkata penggantian pada enjin yang lebih kecil ini tidak menjejaskan prestasinya. Sebaliknya enjin baharu ini 16 hp lebih berkuasa dan 30 Nm lebih kuasa tork serta 20% lebih ringan.

Bagi versi 3.0 liter, tiada perubahan, ia masih mampu menyalurkan kuasa 177 PS pada 3,600 rpm dan tork 380 Nm pada 1,800 hingga 2,800 rpm. Hanya satu transmisi sahaja yang ditawarkan iaitu automatik Rev Tronic enam-kelajuan.

Terdapat enam varian MU-X ditawarkan di Thailand, dengan lima daripadanya versi dua-roda, dan barisannya bermula dari 1.9 CD 6AT 2WD dan 1.9 DVD 6MT 2WD, manakala paling tinggi ialah 3.0 DA DVD 6AT 4WD.

Banyak perubahan dilakukan pada bahagian kabinnya rermasuk penambahan material lapisan tambahan bagi mengurangkan tahap bising dalaman kabin. Bagi kekemasan, pembeli boleh memilih dekorasi kayuan Nature Touch atau hitam berkilat, termasuk beige ivory atau kulit upholstery hitam, mengikat spesifikasi permintaan.

Senarai elemen yang ditampilkan termasuk kawalan kelajuan, cermin pandang belakang anti silau dengan perakam video, kamera undur, dan sistem audio skrin sesentuh lapan-inci (penumpang belakang menerima skrin 10.2-inci).

Kit keselamatan standard pula adalah untuk semua varian, termasuk ABS dengan EBD dan bantuan brek, ESC dan kawalan cengkaman, bantuan mula mendaki dan dua beg udara. Untuk pasaran di Thai, terdapat empat warna pilihan ditawarkan dengan Grey Iceberg Silver sebagai warna baharu yang diperkenalkan.

Isuzu MU-X 2016 dijangka akan dipertontonkan di Bangkok International Motor Show 2016 tak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required