Chevrolet Colorado konsep prebiu bagi facelift

Chevrolet_BIMS-e1458117931940

Chevrolet telah mengumumkan bakal mendedahkan dua model konsep di Bangkok International Motor Show 2016 yang berlangsung minggu hadapan. Malah ia turut memberikan bayangan bahawa model konsep ini merupakan arah baharu bagi barisan trak pikap jenama ini. Satu-satunya model pikap dari jenama ini yang dijual di Thailand ialah Chevrolet Colorado, dan kemungkinan besar model konsep ini adalah prebiu bagi model facelift.

Menerusi satu imej misteri yang disebarkan, pikap penuh bergaya ini kelihatan lebih besar, dengan gerbang roda yang lebih lebar, ada snorkel, roof rack dan bonet yang kelihatan menonjol. Ia juga mungkin dilengkapi dengan lampu nyalaan siang LED berbentuk-L dan lampu utama yang dibentuk semula.

Selain lampu utama baharu, bahagian hudnya juga telah dibentukkan semula, bersama gril yang diprofilkan dan corong udara yang direndahkan sedikit.

2017-Chevrolet-Colorado-spyshot-01

Di Malaysia, Colorado yang ada di pasaran kini ditawarkan dengan enjin 2.5 liter Duramax turbodiesel dengan kuasa 161 hp dan 380 Nm. Selain itu, ia turut didatangkan dengan varian pertengahan 2.8 liter (180 hp/400 Nm) dan kedua-duanya dipadankan dengan kotak gear manual enam-kelajuan. Manakala varian tertinggi 2.8 LTZ 193 hp/500 Nm pula dengan transmisi automatik enam-kelajuan.

Manakala pasaran negara lain telah pun menerima versi 2.5 liter Duramax baharu dengan kuasa 163 hp dan tork 380 Nm, jadi mungkinkah enjin ini akan diperkenalkan di Malaysia bagi model facelift.

Selain Colorado, Chevrolet juga dikatakan akan memperkenalkan model facelift Captiva. SUV tujuh-tempat duduk ini turut menerima beberapa peningkatan elemen termasuk bahagian hadapan dan belakang yang disemak semula, lampu nyalaan siang LED dan papan pemuka baharu. Malah ia juga didakwa sebagai kenderaan pertama di Thailand yang turut menawarkan sambungan Apple CarPlay.

GALERI: Chevrolet Colorado Sport

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required