Volkswagen-Scirocco-R-by-Aspec-6_BM

Syarikat penalaan dari China, Aspec telah mengeluarkan kit talaan yang bukan sahaja melibatkan kenaikan kuasa kuda, ia turut menyediakan pakej kit badan yang lebih lebar. Pakej yang diberi nama Performance Project Volkswagen 430R (PPV430R) tersebut, kini sudah sedia dalam pasaran.

Seperti yang dinyatakan tadi, kit badan luaran kini yang menjadikan Scirocco kelihatan jauh lebih lebar menampilkan komponen yang terdiri dari gril hadapan, bonet hadapan berliang, cermin sisi yang direka semula, skirt sisi yang lebih labuh, spoiler belakang, dan sudah tentu fender dan panel sisi belekang yang lebih lebar.

Badan yang telah dilebarkan tersebut dipadankan dengan roda aloi forged Aspec MF75 berdiameter 19-inci dan menyembunyikan angkup brek Aspec-alcon enam silider di hadapan serta pelapik brek Pagid serta tiub-tiub saluran brek yang disalut dengan sulaman logam.

Tanpa menyenaraikan peralatan yang terkandung dalam kit tingkat taraf enjin, Aspec mendakwa pemadanan kit tersebut mampu melonjakkan kuasa asal 255 ps Scirocco kepada 430 hp. PPV430R ini juga disertakan sekali dengan sistem injap ekzos pintar iDEAS Aspec.