Puspakom umum pengkhususan pemeriksaan di cawangan Taman Bukit Maluri dan Batu Caves

puspakom-test

Puspakom telah mengumumkan, mulai 23 Mei 2016, Pusat Pemeriksaan Puspakom Batu Caves akan dikhususkan untuk pemeriksaan Kenderaan Persendirian sahaja, manakala cawangan Taman Bukit Maluri hanya untuk pemeriksaan Teksi dan Kenderaan Perdagangan Ringan (BDM 5,999kg ke bawah).

Menurut kenyataan yang dihantar oleh Puspakom, perubahan serta penambahbaikan ini bertujuan untuk melancarkan aliran trafik serta mempercepatkan operasi di pusat-pusat pemeriksaan tersebut. Aliran trafik yang lebih lancar akan dapat memberi keselesaan kepada para pelanggan khususnya pemilik kenderaan persendirian, pengusaha kereta terpakai, teksi, kenderaan perdagangan ringan dan komuniti sekeliling serta mengurangkan masa menunggu.

Di samping itu, cawangan Batu Caves akan menambah dua lagi lorong pemeriksaan menjadikannya kepada lima lorong pemeriksaan untuk menampung keperluan pemeriksaan bagi kenderaan persendirian. Hasil daripada pengkhususan ini, kapasiti di cawangan tersebut akan meningkat sebanyak 67%.

Manakala Pusat Pemeriksaan Puspakom Taman Bukit Maluri akan dibahagikan kepada dua bahagian yang mana setiap bahagian merangkumi empat lorong. Salah satu bahagian akan dikhususkan untuk pemeriksaan teksi manakala satu bahagian lagi akan dikhaskan untuk pemeriksaan kenderaan ringan.

Ini bertujuan untuk mengurangkan kesesakan trafik yang berlaku semasa menuju ke laluan keluar masuk di cawangan tersebut, secara tidak langsung ianya akan meningkatkan lagi produktiviti dan mengurangkan masa menunggu untuk memaksimumkan kapasiti pemeriksaan.

Walau bagaimanapun, cawangan-cawangan lain yang terletak di sekitar Lembah Klang seperti di Petaling Jaya, Pandan Mewah, Bangi, Banting, Cheras, Glenmarie, Padang Jawa, Shah Alam, Sungai Besar, Wangsa Maju dan juga Seremban masih menyediakan perkhidmatan pemeriksaan seperti sedia kala.

Ketua Pegawai Eksekutif Puspakom, Mohammed Shukor Ismail berkata, “Pelaksanaan pengkhususan di cawangan-cawangan ini merupakan sebahagian daripada usaha berterusan Puspakom untuk meningkatkan lagi tahap kualiti perkhidmatan kepada pelanggan. Pengkhususan ini akan dapat mengurangkan masa menunggu, menawarkan keadaan yang lebih selesa kepada pelanggan serta meningkatkan tahap kecekapan perkhidmatan Puspakom kepada pelanggan.”

Untuk sebarang pertanyaan atau maklumat lanjut, para pelanggan boleh menghubungi talian bebas to 1-800-88-6927 atau emel [email protected] atau layari laman web www.puspakom.com.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required