Honda Civic 1.5 Turbo mula dipromosikan oleh Honda Malaysia – dedah spesifikasi sedan segmen-C ini

Screen Shot 2016-05-01 at 10.49.01 AM

Honda Malaysia telah melancarkan laman web promosi bagi Honda Civic 1.5 Turbo baharu, memberikan bayangan kepada kita apakah spesifikasi yang akan ditawarkan pada sedan segmen-C tersebut.

Klip pertama menayangkan lampu utama LED dan lampu nyalaan siang Civic 1.5 Turbo ini. Lampu utama ini hanya untuk varian turbo, manakala lampu utama projektor halogen pula akan dipadankan untuk varian bukan-turbo untuk pasaran Malaysia.

Screen Shot 2016-05-01 at 10.49.17 AM

Manakala klip kedua pula menayangkan enjinnya iaitu 1.5 liter pengecas turbo empat-silinder yang dipadankan dengan kotak gear CVT, ia mampu menghasilkan 173 hp dan tork 220 Nm. Kebanyakan model segmen-C telah dikecilkan kapasiti enjin pengecas turbonya, tetapi ia adalah kereta buatan Eropah (Jetta, 408, Focus). Ini merupakan sedan segmen-C pertama buatan Jepun yang didatangkan dengan penjana kuasa sebegini.

Baru-baru ini kami telah memaparkan video dari pasaran Thai yang membandingkan varian 1.5 Turbo dengan Civic dari enjin 1.8 liter N/A dengan kuasa 141 hp dan tork 174 Nm – tontonnya di sini.

Screen Shot 2016-05-01 at 10.49.46 AM

Selainnya, ia turut menampilkan spesifikasi termasuk tempat duduk larasan kuasa lapan-cara, enam beg udara, kawalan kestabilan elektronik VSA, brek parkir elektronik, penahan brek auto dan Walk Away Auto Lock yang menampilkan ciri pengunci automatik apabila anda menjauhi kereta tersebut.

Akhir sekali perkara yang tidak kurang pentingnya, ia turut menampilkan kawalan penghidup enjin yang sangat berguna apabila anda ingin menghidupkan enjin dan penghawa dingin akan menyejukkan sedikit suhu di dalam kereta sebelum anda memasuki kabin.

Pendaftaran untuk yang berminat telah dibuka, sila layari Ride The Dream dan klik butang merah “I Share The Same Dream” untuk mendaftar.

GALERI: Honda Civic Turbo RS 2016 di Thailand

GALERI: Honda Civic 1.8 EL 2016 di Thailand

GALERI: Honda Civic 1.8 E 2016 di Thailand

GALERI: Honda Civic 2016 dengan aksesori Modulo di Thailand

GALERI: Honda Civic spesifikasi Australia

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required