Pusat 3S Volkswagen Alor Setar dilancarkan

Volkswagen Alor Setar 3S Centre

Baru-baru ini, Volkswagen Malaysia telah berbesar hati melancarkan Pusat 3S Volkwagen Alor Setar. Dikendalikan oleh Lee Motors Autohaus Sdn Bhd, ia merupakan satu-satunya pusat 3S dan pengedar sah Volkswagen yang pertama di Alor Setar.

Dibina dengan pelaburan awal sebanyak RM18 juta, pusat 3S ini berperanan memenuhi serta menyokong pertumbuhan dan perkhidmatan selepas jualan di wilayah utara. Ia memberi perkhidmatan kepada pelanggan dari Alor Setar, Jitra, Changloon, Arau, Kangar dan Sungai Petani.

Dengan keluasan keseluruhan mencecah 35,352 kaki persegi, bilik pameran ini mampu mempamerkan 11 buah kenderaan dan mempunyai sebuah lounge untuk pelanggan. Sementara pusat servis pula dilengkapi lapan ruang penyelenggaraan yang dikendalikan oleh 15 orang kakitangan selepas jualan yang berpengalaman dan terlatih.

Pusat 3S ini terletak di lokasi strategik iaitu di tengah-tengah kawasan bersejarah dan perniagaan Alor Setar. Lokasi tersebut berfungsi sebagai hab utama untuk aktiviti-aktiviti perniagaan di negeri ini, selain dapat menyediakan poin penyerahan kenderaan untuk tujuan penyelenggaraan yang mudah buat para pelanggan.

Cawangan ini turut dilengkapi lif kargo dan peralatan diagnostik yang diluluskan oleh Volkswagen Jerman. Satu sistem CCTV khas pula membolehkan pelanggan melihat kenderaan mereka diservis dari dalam lounge yang selesa.

Pengarah Urusan Volkswagen Group Malaysia, Armin Keller berkata, “Ini ialah bilik pameran kelima yang kami lancarkan pada tahun ini dan ia khusus untuk para pelanggan di wilayah utara. Pengembangan operasi Lee Motors di wilayah Utara akan membuatkan jenama Volkswagen lebih mudah diakses, sekali gus dapat meningkatkan pengalaman pemilikan pelanggan kami di wilayah ini.”

Photo 3

“Lee Motors Autohaus hanya memulakan kerjasama dengan Volkswagen pada tahun 2014 di Jitra Kedah dan sejak itu, kami terus berkembang. Dengan pelancaran pusat 3S ini, kami akan berusaha untuk meningkatkan lagi pengalaman pemilikan pelanggan secara keseluruhannya di wilayah utara,” ujar Ketua Pengarah dan Pengedar Lee Motors Autohaus, Eugene Lee

Bilik pameran Pusat 3S Volkswagen Alor Setar beroperasi dari Isnin hingga Ahad bermula jam 9 pagi hingga 6 petang. Manakala perkhidmatan selepas jualan pula ditawarkan dari Ahad hingga Jumat bermula jam 9 pagi hingga 6 petang. Ia ditutup pada cuti umum.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required