Bosch lancar kempen ‘Satu Bahagian Rosak Mampu Memusnahkan Segalanya’ di Malaysia

Bosch (01) - Bosch launches 'One Wrong Part Ruins Everything' campaign in Malaysia

Bosch Malaysia melancarkan bengkel #GetItRight, salah satu daripada kempen utama ‘Satu Bahagian Rosak Mampu Memusnahkan Segalanya’. Ia menggalakkan para pemandu menitikberatkan cara pemanduan kenderaan di samping kepentingan mengunakan alat-alat ganti kenderaan kerana ia mampu membawa perubahan.

Mengikut laporan Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) 2015, statistik kemalangan trafik menunjukkan nisbah kadar kematian ke bilangan penduduk di Malaysia kini berada pada tahap membimbangkan iaitu 24.0 ke 100,000 – melebihi lima kali ganda berbanding negara jiran, Singapura.

“Kebanyakan pengguna jalan raya seringkali tidak menyedari bahawa bahagian terkecil dalam kenderaan mampu menjejaskan keselamatan pemandu dan penumpang. Bosch Malaysia memperkenalkan kempen ini dengan harapan untuk mengurangkan bilangan kemalangan jalan raya melalui kesedaran kepentingan melengkapkan kenderaan dengan alat-alat ganti kenderaan yang berkualiti dan dipercayai.

“Sebagai pembekal alat-alat ganti terkemuka dunia, Bosch menggunakan teknologi kejuruteraan inovatif Jerman agar kenderaan di Asia dapat bergerak dengan lebih selamat,” kata Pang Yoon Kong, Pengurus Automotive Aftermarket Bosch Malaysia.

Turut hadir di bengkel tersebut ialah selebriti terkenal Malaysia, Awal Ashaari.

Bosch (04) - Bosch launches 'One Wrong Part Ruins Everything' campaign in Malaysia

Awal turut berkongsi beberapa tips pemeriksaan kereta mudah di mana ia boleh dilakukan sendiri. “Perkara pertama yang saya periksa adalah keadaan pengelap cermin kereta. Dengan Bosch Advantage Wiper, saya boleh menukar pengelap cermin dengan cepat dan tidak perlu membawa kereta saya ke bengkel.”

Bengkel berkenaan menampilkan satu sesi pemeriksaan kereta DIY (do-it-yourself) #StartWithBosch di mana para peserta mempelajari rutin asas pemeriksaan kenderaan, termasuk pemeriksaan tahap minyak enjin, cecair brek, kitaran hidup bateri dan keadaan pengelap cermin kereta.

Mempunyai pengalaman yang luas dalam merekabentuk dan pembuatan sistem pengelap berkualiti sejak 1927, Bosch memperkenalkan Bosch Advantage Wiper baharu yang menampilkan “getah tropika” eksklusif tahan rekah dan kerosakan daripada pendedahan ozon dan cahaya matahari dalam jangka panjang.

Direka bentuk khas untuk Asia, walaupun di bawah keadaan cuaca tidak menentu di Malaysia, Bosch Advantage Wiper baharu mampu memberi ketahanan mengelap luar biasa, pelaksanaan yang baik hampir seperti ia mula-mula dipasang, walaupun selepas 200,000 kitaran mengelap.

Dilengkapi dengan pembinaan keluli secara keseluruhan, Bosch Advantage Wiper baru menyediakan rintangan kakisan unggul dan perlindungan terhadap semua cuaca. Menonjolkan ciri tanpa gangguan, Bosch Advantage Wiper baru termasuk plug penyesuai “Fast-fit” amat serasi bagi memenuhi lebih 95% kenderaan di Asia.

Bosch Advantage Wiper kini boleh didapati pada harga RM35 sepasang di Lazada dan kedai-kedai aksesori kereta utama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required