Ferrari 458 MM Speciale didedahkan – lebih ekstrem

Ferrari-458-MM-Speciale-2-e1464760638834

Ferrari telah pun mendedahkan kehadiran Ferrari 458 MM Speciale di dalam barisan modelnya. Ia merupakan penciptaan ‘One-Off’ terkini oleh jabatan rekaan dalaman Ferrari Styling Centre.

Berasaskan model Ferrari 458 Speciale, 458 MM Speciale ini menggunakan casis dan gear 458 yang hardcore, malah turut menampilkan garisan sporty yang lebih ekstrem dan kesan ‘visor’ dengan tiang-A yang dicat dengan warna hitam, umpama model Ferrari GTO 1984. Ia juga mempunyai garisan bumbung yang lebih landai dan mengoptimakan kesan aerodinamik dengan tiang-C yang melunjur ke belakang.

Selain itu, ia juga menampilkan jaluran hijau dan merah pada permukaan kerangka berwarna putih, umpama bendera Itali. Malah turut menampilkan bampar hadapan dan belakang dengan material gentian karbon.

458 MM Speciale ini turut memiliki sauk udara baharu dan spoiler belakang, yang merupakan salah satu daripada elemen terpentingnya bagi pakej aerodinamik. Manakala lampu belakangnya mirip dengan model 488 GTB.

Kerangka baharu ini turut menerima pelarasan baharu bagi penyejuk radiator. Ia turut menampilkan roda yang lebih unik, menyerlahkan lagi imejnya yang bersifat ekstrem.

Pada bahagian dalamnya, turut menampilkan kekemasan kulit upholstery Cioccolato menjadi pilihan bersama jahitan putih, lingkaran sutera putih pada kawalan corong dan sistem audio yang dipertingkatkan.

Walau bagaimana pun, Ferrari tidak mendedahkan perincian prestasinya. Namun memandangkan 458 MM Speciale berasaskan 458 Speciale, kemungkinan besar ia dijanakan oleh enjin 4.5 liter naturally-aspirated V8.

Ia mampu menghamburkan output sehingga 605 PS dan tork puncak pada 540 Nm dengan kuasa yang disalurkan ke roda belakang menerusi transmisi dua-klac tujuh-kelajuan. Sekali gus mampu mendorong jentera ini dipacu dari 0-100 km/j dalam 3.0 saat dan kelajuan maksimum yang mampu dicatatkan sehingga 325 km/j.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required