Imej render Proton Perdana Coupé, amacam?

Proton_Perdana_Coupe_render_01

Proton Perdana 2016 menampilkan rekaan yang agak menarik tetapi agak sarat pada berberapa bahagian. Namun, pernah anda terfikir bagaimana jika sedan ini dibuang pintu belakang dan dipendekkan sedikit dimensinya? Untuk menyerlahkan bayangan tersebut, pakar Photoshop residen kami Theophilus Chin hadir dengan imej render Perdana Coupe seperti yang anda lihat ini.

Asas imej render ini ialah Honda Accord generasi ke-lapan, iaitu model asas binaan Perdana, tetapi dari versi Coupe yang hanya dijual dalam pasaran Amerika Syarikat.

Bentuk muka Perdana yang lebih bulat berbanding Accord nampaknya lebih sesuai untuk bentuk badan Coupe ini. Begitu juga bentuk fastback pada Accord Coupe tersebut, kebetulan agak menyerupai bentuk fastback pada Perdana sedan.

Proton_Perdana_Coupe_render_02

Theo turut menyadur terus lampu belakang berbentuk-L Perdana pada badan Coupe tersebut, lengkap dengan bar krom serta logo Proton dan kemasan ala-diffuser pada bampar belakang, menjadikan Perdana Coupe ini lebih sporty dari Accord Coupe. Pemegang pintu, skirt sisi dan roda aloi yang besar turut disertakan bagi melengkapkan rupa parasnya.

Splitter hadapan, kemasan pada skirt sisi serta diffuser belakang kini diwarnakan dengan warna hitam (berbanding warna badan pada Perdana sebenar) dan perumah tip ekzos palsu juga menerima salutan krom untuk memperkemaskan rupa keseluruhannya.

GALERI: Proton Perdana Sedan 2.4L

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • Alson P on Jun 20, 2016 at 4:43 am

    Cantek meh… Guna enjin 1.8L NE01 turbo..
    Putra generasi ke 2

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required