Suzuki S-Cross facelift tampil perdana di Hungary

2017 Maruti S-Cross Facelift

Suzuki S-Cross facelift telah pun melakukan penampilan perdana di peringkat global di Hungary, dengan imej yang baharu dan lebih segar, serta barisan penjana kuasa yang dipertingkatkan.

Menerusi foto dari RushLane, bahagian hadapan S-Cross ini ditampilkan dengan gril krom hadapan yang lebih agresif, dengan bilah menegak berbanding melintang pada model sebelumnya.

Lampu utama baharu (bersama lampu nyalaan sialng LED) turut ditampilkan dengan rekaan grafik baharu, berserta bampar yang direka semula dengan kekemasan krom pada lampu kabus. Manakala pada bahagian belakangnya pula, lampu baharu turut dipadankan dengan bampar yang dibentuk semula.

Bagi bahagian kabinnya, ia masih kekal seperti mana model sebelum ini, cuma sistem hiburan, paparan pelbagai-info telah dipertingkatkan, bersama kekemasan tambahan dan pilihan fabrik bagi tempat duduk.

Berkenaan dengan kuasanya, bagi pasaran Eropah, S-Cross facelift ditawarkan dengan enjin petrol dan diesel 1.6 liter, bersama output 120 PS/320 Nm berbanding sebelum ini 120 PS/156 Nm. Manakala bagi enjin petrol 1.4 liter BoosterJet pengecas turbo pula mampu menghamburkan kuasa sehingga 140 hp dan tork puncak 220 Nm.

Enjin petrol dipadankan dengan manual lima-kelajuan dan CVT, sementara bagi enjin diesel pula dengan kotak gear manual enam-kelajuan. Pembeli juga boleh memilih sistem pacuan semua-roda Suzuki AllGrip.

Model S-Cross sebelum ini pernah dibawa masuk ke Malaysia pada November 2014, pada harga RM129,888. SUV segmen-C pacuan roda-hadapan ini dilengkapi dengan enjin petrol 1.6 liter dan menampilkan elemen keselamatan termasuk tujuh beg udara, ESP, ABS, EBD dan Kawalan Mendaki Bukit.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required