Harley-Davidson KL lancar tiga model serentak – Sporter Roadster 1200CX, Softail FLS-Slim S, CVO Pro Street Breakout; harga dari RM110k hingga RM210k

Harley_Davidson_2016

Selepas melancarkan dua model, Iron 883 dan Forty Eight, pada Mac lalu, Harley Davidson Kuala Lumpur meneruskan langkah agresifnya dengan memperkenalkan tiga lagi model terbaharu hari ini. Menerusi pengedar utamanya di Malaysia, Naza Prestige Bikes Sdn Bhd, tiga model tersebut ialah Sporter Roadster 1200XC, Softail FLS-Slim S, CVO Pro Street Breakout.

Bagi Sporter Roadster 1200XC, ia dijanakan oleh enjin berkapasiti 1200cc penyejuk-udara, Evolution dengan terjahan tork sehingga 3,750 rpm. Pakej prestasinya telah ditambah baik termasuk sepit udang (fork) hadapan 43 mm, brek hadapan dua-cakera yang lebih mantap, dan meter instrumen baharu. Ditawarkan pada harga atas jalan RM110,000 (tanpa insurans), model ini didatangkan dengan empat pilihan warna iaitu Velocity Red Sunglo, Billet Silver, Black Denim, dan Vivid Black.

Manakala Softail FLS-Slim S dipadankan dengan enjin Screamin’ Eagle Twin Cam 110B berkapasiti 1801cc dengan tork sehingga 145 Nm pada 4,000 rpm. Ia memilih tema warna ketenteraan dengan menampilkan sentuhan tona olive green dan hitam termasuk pada gegelung lampu utamanya, penutup sepit udang, perumah cermin sisi dan pemijak brek. Ia dijual pada harga atas jalan RM160,000 (tanpa insurans).

Paling macho tentunya menjadi miliki CVO Pro Street Breakout yang berharga RM210,000 (atas jalan, tanpa insurans). Ia menampilkan gaya serba gelap tetapi penuh agresif, malah kekemasannya terperinci termasuk pada bahagian antara dapra. Ia dijanakan oleh enjin Screamin’ Eagle Twin Cam 110B dengan kapasiti 1801 cc yang sama seperti Softail FLS-Slim S, tetapi memiliki tujahan tork yang lebih padu iaitu 151 Nm pada 3,500 rpm. Didatangkan dengan dua pilihan warna iaitu Starfire Black/Starfire Black dan White Gold Pearl/Starfire Black.

Ketiga-tiga model ini turut didatangkan dengan dua tahun waranti pengeluar dan juga waranti lanjutan selama tiga tahun. Ia telah pun berada di bilik pameran Harley Davidson di Petaling Jaya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required