GALERI: Lexus ES 250 Luxury edisi terhad – dua warna eksklusif, kekemasan dalaman Bamboo, 50 unit

Lexus_ES250_Ext-5

Lexus Malaysia telah memperkenalkan Lexus ES 250 Luxury dengan dua warna edisi terhad pada Jun lalu. Model edisi terhad ini hanya ditawarkan sebanyak 50 unit bagi setiap satu warna iaitu – Deep Blue Mica (biru gelap) dan Sleek Ecru Metallic (champagne).

Bagi dalaman, model edisi terhad ini juga menampilkan kekemasan eksklusif Bamboo, yang ditambah baik dari Birdseye Maple yang dipadankan pada ES biasa. Kekemasan Bamboo ini dipadankan dengan skim warna dalaman Topaz Brown.

ES 250 Luzury dijanakan oleh enjin 2.5 liter 2AR-FE Dual VVT-i yang mampu menghasilkan kuasa sehingga 181 hp dan tork 235 Nm. Kuasanya disalurkan ke roda hadapan menerusi kotak gear automatik enam-kelajuan. Selain warna yang unik ini, semua elemen lain masih sama dengan ES 250 Luxury biasa.

Dengan harga atas jalan yang sama iaitu RM293,900 tanpa insurans, varian dalam barisan ES ini terletak di antara pertengahan ES 250 Premium (RM275k) dan ES 300h (RM371k).

Lexus_ES250_Int-30

ES 250 Luxury memiliki beberapa perbezaan elemen berbanding Premium, termasuk lampu tinggi dan rendah bagi lampu utama LED, but berkuasa, pencahayaan ambien, navigasi, skrin tengah “Electro Multi-Vision” spesifikasi tertinggi dengan Remote Touch Controller, tirai matahari manual bagi pintu (standard tirai matahari belakang berkuasa bagi semua), Lexus Premium Audio, kulit semi-aniline, pelaras ketinggian kusyen pemandu, butang pelaras bahagian bahu tempat duduk penumpang dan tempat duduk dengan memori untuk tempat duduk penumpang hadapan (Premium : hanya pemandu).

Bagi aspek keselamatan, ES didatangkan dengan 10 beg udara, ABS/EBD, VSC, Bantuan Mula Mendaki dan sistem amaran tekanan tayar sebagai standard, tetapi Luxury turut ditambah dengan Pemantauan Titik Buta dan Kepekaan Trafik Lintasan belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required