Ford Kuga ST-Line tampil dengan perubahan kosmetik dan mekanikal dipertingkatkan, kuasa enjin kekal sama

New Kuga ST-Line

Selepas memperkenalkan Fiesta dan Focus St-Line, kemudian Mondeo ST-Line, kini Ford memperkenalkan pula Kuga ST-Line. Dengan suntikan kosmetik yang lebih bergaya, ia ditampilkan dengan kekemasan yang lebih gelap dan berkilat pada gril hadapan dan skid plate belakang, dipadankan dengan beltline hitam serta roda 18- atau 19-inci yang turut dibaluti kekemasan sama.

Malah warna badan juga sama dengan skid plate hadapan, pemegang pintu, perumah cermin sisi dan skirt sisi, serta terdapat logo “ST-Line” yang menandakan ia bukannya Kuga biasa.

Walau pun tiada perubahan daripada sudut kuasanya, namun SUV bersaiz sederhana ini meningkatkan lagi mekanikalnya termasuk palang anti-olengan yang lebih tebal, suspensi yang lebih keras dan pelarasan suspensi yang lebih sporty dengan pengurangan sebanyak 10 mm berbanding versi standard.

New Kuga ST-Line

Malah kadar pegas dan peredamnya juga telah dilaraskan bagi menawarkan keseimbangan yang lebih sempurna di antara prestasi dan keselesaan. Sementara itu, stereng berkuasa elektronik juga menerima penentukuran baharu bagi pengendalian yang lebih mantap.

Pilihan enjinnya masih kekal sama dengan versi standard iaitu unit diesel 1.5 liter dengan 120 hp, dan 2.0 liter TDCI (150 hp dan 180 hp). Manakala bagi enjin petrol pula, didatangkan dengan unit 1.5 liter EcoBoost bersama kuasa 182 hp yang boleh dikurangkan talaannya kepada 120 hp dan 150 hp. Bergantung pada pemilihan enjin, bentangan pacuan semua-roda juga boleh didapati bagi cengkaman yang lebih jitu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required