GALERI: Honda RS150R 2016, pesaing kapcai 150 cc

2016 Honda RS150R -20

Selepas Yamaha Y15R, kini ada sebuah lagi model yang hadir untuk memberikan saingan, kali ini dari Honda RS150R, yang dilancarkan Jun lalu. Kedua-duanya kapcai, tetapi dengan ketelitian dan penawaran yang lebih menarik dan berkuasa. Bagi pengedarnya, Boon Siew Honda, ini merupakan model yang penting buat mereka. Mana tidaknya, sebelum ini motosikal Honda di Malaysia tidak diwakili oleh mana-mana model yang enjinnya bersesaran 150 cc.

Dua varian tersedia sebagai pilihan. Versi Standard dijual pada harga RM8,213 manakala RM8,374 bagi versi Advanced. Motosikal ini dilengkapi enjin 149.7 cc, DOHC empat injap yang menjana 15.6 hp kuasa pada 9,000rpm dan 13.5 Nm tork pada 6,500rpm. Ia juga menggunakan kotak gear enam-kelajuan klac basah serta sistem suntikan minyak PGM-FI dengan piawaian Euro 3.

Antara lain, Honda RS150R ini turut menggunakan lampu LED di bahagian depan dan belakang. Tangki minyaknya pula menampung 4.5 liter bahan api. Berat keseluruhannya ialah 122 kg, 10 kg melebihi berat motosikal dalam kelas yang sama.

Honda RS150R Standard dijual pada harga RM8,213 dengan pilihan warna Matte Blue atau Matte Black. Bagi RS150R Advanced pula ia dijual pada harga RM8,374 dalam pilihan warna Metallic Red dan Repsol Racing, dan boleh di dapati dari pengedar Boon Siew Honda bermula bulan ini. Kami akan memberikan ulasan dan liputan lanjut berkenaan model ini sebaik sahaja memperoleh unit tunggang ujinya nanti.

Galeri: Honda RS150R

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required