Nissan Rogue facelift diperkenalkan – mungkinkah model X-Trail bakal mengikut jejak langkahnya?

2017-nissan-rogue BM

Model popular di Amerika Syarikat keluaran Nissan iaitu Rogue (juga dikenali sebagai X-Trail di beberapa negara) diberikan pembaharuan untuk pasaran 2017 dan syarikat itu berkongsi maklumat berkenaannya.

Dianggap sebagai facelift, Rogue 2017 melihatkan rupa lebih garang di mana bahagian hadapannya melihatkan gril V yang lebih besar serta rekaan bampar juga adalah baharu bersama lampu kabus berbentuk petak. Lampu belakang juga adalah baharu, dengan light guide berbentuk boomerang.

Pada bahagian dalam, Rogue 2017 tampak lebih mewah dengan kemasan yang diberi sedikit perubahan termasuk warnanya, stereng rata di bahagian bawah dan panel tengah yang diperkemas.

2017-nissan-rogue-BM

Selain masih ditawarkan dengan enjin empat silinder 2.5 liter sebelum ini, Rogue 2017 juga akan didatangkan dengan enjin hibrid 2.0 liter yang berkuasa 176hp bersama sistem start/stop dan penjanaan semula kuasa brek. Sistem pacuan juga diberikan pilihan sama ada pacuan dua roda hadapan atau pacuan empat roda.

Turut dipertingkat adalah sistem keselamatan dan bantuan dengan penambahan ciri Lane Departure Warning (LDW), Lane Departure Prevention (LDP), Intelligent Cruise Control (ICC) dan Forward Emergency Braking dengan Pedestrian Detection..

Harga Nissan Rogue 2017 masih belum diumumkan namun ia dijangka menjadi model paling laris di Amerika Syarikat.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required