Lebuhraya LATAR ditutup secara berperingkat pada 25 Sept ini sempena ‘Kayuhan Sihat 99KM LATAR’

LATAR-02

KL-Kuala Selangor Expressway Berhad (KLSEB) iaitu syarikat konsesi Lebuhraya KL-Kuala Selangor (Lebuhraya LATAR) telah mengumumkan penutupan laluan di lebuhraya terbabit pada 25 September ini bagi menjayakan perlumbaan berbasikal ‘Kayuhan Sihat 99KM LATAR’. Penutupan tersebut akan dilaksanakan mulai jam 3 pagi sehingga 1 tengahari pada tarikh berkenaan.

Ketua Pegawai Operasi LATAR Ahmad Fuad Ahmad Shahimi berkata, penutupan lebuh raya itu bertujuan memastikan acara berbasikal berkenaan berjalan lancar dan selamat, laporan Bernama.

“Lebuh raya ini akan ditutup mulai pukul 3 pagi secara berperingkat dan pukul 5 pagi secara penuh sehingga 1 tengah hari.

“Bagaimanapun semua kenderaan kecemasan yang memberi perkhidmatan kepada orang ramai seperti ambulans, bomba dan polis dibenarkan melalui Latar sepanjang waktu penutupan, namun mereka harus berhati-hati dengan kehadiran pelumba di sepanjang laluan lebuh raya,” katanya kepada pihak media.

Ahmad Fuad berkata, penutupan lebuh raya itu bermula di Kompleks Operasi LATAR sehingga ke tol plaza Taman Rimba Templer dan sebelum peserta perlumbaan membuat pusingan U di garisan penamat di kompleks operasi lebuh raya berkenaan.

“Sebagai jalan alternatif, pengguna dari Ijok ke Kuala Selangor boleh menggunakan Jalan Bukit Badong menghala ke Jalan Rawang-Bestari Jaya dan terus ke Jalan Klang-Teluk Intan di pekan Kuala Selangor.

“Pengguna dari Klang dan Kuala Selangor yang mahu menuju ke Ijok boleh melalui Jalan Rawang-Bestari Jaya di pekan Kuala Selangor menuju Jalan Bukit Badong untuk tiba ke pekan Ijok,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required