BMW Group Malaysia lancar Litar Pemanduan Premium Wheelcorp yang pertama di Malaysia

bmw-04

Wheelcorp Premium dan BMW Group Malaysia secara rasminya membuka Litar Pemanduan Premium Wheelcorp (Wheelcorp Premium Driving Circuit) pada hari ini. Ia merupakan litar pemanduan premium yang pertama dimiliki sepenuhnya oleh sebuah pengedar kenderaan di negara ini.

Terletak di Pusat 4S BMW dan MINI di Jalan Setia Murni AH, U13/AH, Setia Alam, ia memiliki keluasan 1.5 ekar dan mampu melengkapkan semua aktiviti pemanduan yang kini dijalankan oleh Wheelcorp Premium melibatkan jenama BMW, MINI dan BMW xDrive Experiences.

Bukan itu sahaja, litar pemanduan ini bertindak sebagai lokasi menguji tahap kelincahan, kelajuan serta koordinasi kenderaan BMW dan MINI. Ujian itu merangkumi pemanduan di atas jalan yang licin dan latihan membrek. Di samping latihan bagaimana untuk mengawal kenderaan sepenuhnya dalam situasi berbahaya dan ekstrem. Litar ini juga direka untuk menawarkan pengalaman pemanduan BMW xDrive di laluan berlumpur dan tidak rata melalui jalan berpasir, bercerun sisi, selain demonstrasi menaiki dan menuruni bukit.

Sebagai tambahan, semua pelanggan yang membeli kenderaan BMW dan MINI baharu daripada Wheelcorp Premium layak menyertai Kursus Pemanduan Selamat dan Defensif di litar berkenaan.

Ketika memperkenalkan liter tersebut, Ketua Pengedar dan Pengarah Eksekutif Wheelcorp Premium, Jayden Liew berkata, “Dengan kemudahan yang membolehkan pelanggan menikmati pengalaman dinamik dan sofistikasi jenama BMW dan MINI, kami lebih bersemangat untuk menawarkan kualiti pemilikan premium kenderaan daripada BMW Group.”

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif BMW Group Malaysia, Han Sang Yun berkata, “Menerusi pengenalan Litar Pemanduan Premium, Wheelcorp Premium dilihat mengotakan janjinya untuk menawarkan keseronokan memandu (Sheer Driving Pleasure). Selain membolehkan para pelanggan jenama BMW dan MINI untuk meneroka segala aspek termasuklah kemahiran yang penting untuk menambah baik teknik pemanduan dan keselamatan mereka.”

Bagi meraikan pembukaan Litar Pemanduan Premium Wheelcorp Premium, acara Jualan Hujung Minggu akan diadakan di Wheelcorp Premium mulai 23 hingga 25 September 2016. Ini termasuklah sesi Compact Performance Drive, BMW xDrive Experience dan MINI Driving Experience yang akan dianjurkan sepanjang hujung minggu tersebut. Malah dengan setiap pembelian sebuah kenderaan bahawa BMW atau MINI, pelanggan bakal menerima minyak percuma daripada Shell Malaysia selama 12 bulan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required