Aston Martin Kuala Lumpur kembali; perkenalkan model DB11 dan bilik pameran baharu di Jalan Pinang

astonmartinkl-1

Jenama automotif mewah British, Aston Martin kini kembali ke Malaysia dengan kerjasama pengedar baharu, Wearnes. Sebagai menandakan perkembangan terkini berkenaan, Aston Martin Kuala Lumpur membuka bilik pameran terbaharu di pusat bandar, bertempat di bangunan Etiqa Twins, Jalan Pinang.

Turut diperkenalkan buat pertama kali di Malaysia ialah Aston Martin DB11, yang membuat penampilan global sulung Mac lalu di Pameran Permotoran Geneva. Jentera ini dilengkapi enjin V12 Twin-Turbocharge 5.2 liter baharu yang mampu membolehkannya mencapai kelajuan maksimum 322 km/j dan bacaan 0-100 km/j dalam masa 3.9 saat sahaja.

DB11 merupakan model paling berkuasa yang pernah dihasilkan oleh Aston Martin. Sejak pengenalan DB9 pada 2003, versi terbaharu jentera DB ini juga kini lebih jimatkan bahan api serta bertambah dinamik, sepanjang sejarah penubuhan dan pengeluaran kenderaan syarikat itu.

“Malaysia merupakan pasaran yang penting bagi kami di rantau ini. Pelaburan terbaharu oleh Wearnes di Kuala Lumpur menjadi petunjuk kepada kepada perkembangan dan kedudukan kukuh jenama ini di Asia,” jelas Presiden, Aston Martin Asia Pacific, Patrick Nilsson.

Aston Martin DB11 menjana sejumlah 600 hp kuasa dan 700 Nm tork melalui enjinnya. Mod pemanduan yang tersedia pula adalah terdiri daripada GT, Sport dan Sport Plus. Sistem transmisi yang menyalurkan kuasanya ialah transmisi lapan-kelajuan buatan ZF.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required