Malaysia, Brunei rancang Lebuhraya Pan Borneo

Pan-Borneo-Highway

Bagi memudahkan rakyat kedua-dua buah negara, Malaysia dan Brunei sedang bersiap sedia untuk memulakan rundingan bagi perancangan membina rangkaian Lebuhraya Pan Borneo.

Dalam kenyataan bersama Malaysia-Brunei dikeluarkan bersempena Perundingan Pemimpin Tahunan ke-20 antara Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak dan Sultan Brunei, Sultan Hassanal Bolkiah, mereka mengimbau kembali perbincangan mereka mengenai mustahaknya menambah baik dan menaik taraf rangkaian lebih raya di kedua-dua negara demi memudahkan kesaling-hubungan antara Sabah dan Sarawak, dengan Brunei, laporan Bernama.

Projek Lebuhraya Pan Borneo sejauh 2,325km dari Telok Melano ke Lawas di Sarawak dan dari Sindumin ke Tawal di Sabah dijangka siap menjelang 2021.

Najib dan Sultan Hassanal Bolkiah turut menyatakan sukacita dengan ketibaan jumlah pelancong yang menggalakkan di kedua-dua negara dan menggesa pegawai-pegawai mengukuhkan lagi kerjasama pelancongan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required