Honda Malaysia pindahkan hab pertukaran beg udara Takata untuk bahagian utara ke Juru, Pulau Pinang

honda-malaysia-mh

Honda Malaysia telah mengumumkan akan memindahkan hab pertukaran bag udara Takata bagi bahagian utara ke Pulau Pinang supaya ia lebih mudah diakses oleh pelanggan yang terlibat.

Hab baharu tersebut bertempat di Fella Design Sdn. Bhd. (Cawangan Juru) yang beralamat di No. 1264-A-G, Jalan Perusahaan, Kawasan Perusahaan Perai, 13600, Perai, Penang, atau sebelah Petron Juru. Atau pun anda boleh mencarinya menerusi aplikas Waze dengan menaip “Honda Northern Hub PUD”.

Hab bahru ini telah pun memulakan operasi sejak 20 Oktober lalu, sementara hab sedia ada yang terletak di sebelah SMJK Convert Dato’ Keramat, Pulau Pinang akan ditamatkan mulai 28 Oktober ini.

Bagi hab pertukaran di bahagian sentral dan selatan, ia masih dikekalkan. Honda Malaysia telah membuka tiga hab bagi tujuan pertukaran beg udara ini yang beroperasi setiap hari kecuali cuti umum. Hab ini akan beroperasi dari jam 8 pagi hingga 5.50 petang setiap hari, kecuali untuk hujung minggu sehingga 5 petang sahaja. Ketiga-tiga hab ini akan terus beroperasi sehingga hujung tahun ini (31 Disember 2016).

Honda Malaysia Central and Mobile Hubs Location and Operating Ho

Klik untuk besarkan

Sementara itu, Hab Bergerak pula akan melanjutkan operasinya di pusat membeli-belah terpilih di bahagian sentral sehingga 31 Disember ini. Hab terbabit akan beroperasi pada Sabtu dan Ahad dari jam 10 pagi hingga 7 malam.

Sepanjang 1 Ogos hingga 25 Oktober lalu, Honda Malaysia telah menggantikan lebih 92,700 unit beg udara Takata yang terbabit, dengan hampir 13,000 unit (atau 14%) daripadanya dilakukan di hab sementara.

Hingga ke tarikh ini, terdapat 6% lagi beg udara Takata yang masih belum diganti di bahagian utara, dengan jumlah masing-masing sebanyak 6% dan 18% untuk selatan dan sentral.

Honda Malaysia Central and Mobile Hubs Location and Operating Ho

Klik untuk besarkan

Para pelanggan Honda yang terlibat digesa untuk membuat temujanji bagi menukar beg udara kenderaan masing-masing di mana-mana pusat pengedar bertauliah Honda, hab servis pertukaran mahu pun hab bergerak. Malah Honda Malaysia mengesahkan kini telah memiliki sepenuhnya stok beg udara baharu bagi tempat duduk pemandu.

Manakala bagi beg udara tempat duduk penumpang hadapan pula, setakat ini sebanyak 55% stok telah tersedia menjelang Disember 2016. Surat makluman untuk pelanggan terbabit akan dihantar.

Para pelanggan yang terlibat boleh menyemak status kenderaan masing-masing menerusi www.productrecall.honda.com.my atau pun terus menghubungi call Honda Malaysia di talian bebas tol 1-800-88-2020 atau kunjungi mana-mana pusat pengedar Honda bertauliah.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required