BAC Mono 2017 – berat 580 kg, kuasa 305 hp, 308 Nm

bac-mono-2016_06-bm

Pengeluar kenderaan yang beroperasi di United Kingdom, Briggs Automotive Company (BAC) membawa kenderaan satu tempat duduk terkenalnya, dipanggil Mono ke Los Angeles Motor Show. Model tahun 2017 ini menggunakan enjin 2.5 liter N/A dan mempunyai kuasa maksimum sebayak 305 hp dan tork 308 Nm. Jumlah ini mungkin tidak seberapa, tetapi disebabkan badan yang ringan – 580 kg, nisbah kuasa dan beratnya boleh jadi menakjubkan iaitu 525 hp bagi setiap tan.

Dengan tetapan seperti ini, BAC Mono 2017 boleh mencapai kelajuan maksimum 273 km/j dan boleh memecut dari 0-60 bsj dalam masa 2.8 saat. Prestasi ini juga dibantu dengan penggunaan kotak gear sequential enam kelajuan daripada Hewland FTR. Bahagian gandar pula dilengkapi dilengkapi dengan LSD.

Naik taraf lain yang diberi bagi model 2017 ini adalah kawalan cengkaman lima tahap, intelligent launch control dan fungsi penukaran gear ke atas secara automatik yang juga boleh ditutup dengan butang yang ada pada sterengnya. Selain itu, rak stereng kenderaan ini juga boleh dipusing dengan lebih pantas dan hanya memerlukan pusingan sebanyak 1.7 kali dari satu hujung ke hujung yang lain.

BAC Mono sudah diimport ke lebih 28 negara dan Amerika Syarikat adalah antara negara yang semakin menunjukkan minat terhadap kenderaan satu tempat duduk unik ini. Oleh sebab itu, BAC kini sedang berusaha untuk meningkatkan servis serta penawaran produk mereka di negara tersebut dengan melantik lebih banyak pengedar. Bagi model semasa, BAC Mono dijual pada harga 74,950 pound (RM409,714).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required