Honda BR-V kini dibuka untuk tempahan – dijangka akan dilancarkan secara rasmi suku pertama 2017

honda-br-v-preview-miecc-lead

Honda Malaysia hari ini mengumumkan tempahan bagi model SUV tujuh tempat duduk terbaharunya, Honda BR-V kini dibuka. Model berkenaan dijangka akan dilancarkan untuk pasaran Malaysia pada suku pertama tahun depan. Tempahan boleh dibuat di semua 88 pengedar bertauliah Honda di sini.

Model yang merupakan variasi jenis crossover daripada Honda Mobilio yang dijual di Indonesia, BR-V dibangunkan untuk memenuhi keperluan pengguna dipasaran ASEAN. Ia menggunakan enjin 1.5 liter i-VTEC dengan janaan kuasa 120 PS dan 145 Nm tork yang dipadankan dengan sistem transmisi CVT.

Dengan semua tempat duduk dinaikkan, ruang barangan yang mampu ditampung oleh model ini ialah 223 liter. Ruang yang sama dapat ditingkatkan kapasitinya kepada 539 liter jika tempat duduk barisan ketiga direbahkan.

Tempat duduk barisan kedua boleh dilipat dalam nisbah 50:50 dengan ciri One Touch Tilt & Tumble. Bagi tempat duduk barisan ketiga pula, ia boleh dilipat dalam nisbah 60:40.

Honda BR-V memiliki dimensi 4,456 mm panjang, 1,735 mm lebar dan 1,666 mm tinggi dengan jarak roda 2,662 mm. Sebagai perbandingan, SUV ini 161 mm lebih panjang, 35 mm kurang lebar dan 45 mm lebih tinggi serta jarak rodanya 50 mm lebih panjang berbanding Honda HR-V.

Dari aspek keselamatan, Honda BR-V diberi penarafan lima-bintang bagi ASEAN NCAP bagi varian dengan ciri ESC. Untuk mengetahui lebih lanjut berkaitan model ini, ikuti laporan pandu uji pertama di Thailand yang sempat kami sediakan sebelum ini.

Honda BR-V di MIECC

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required