JPJ lancar Ops Warga Asing 20 hingga 26 Feb ini

JPJ lancar Ops Warga Asing 20 hingga 26 Feb ini

Perhatian kepada pemilik kenderaan yang membenarkan kenderaan mereka dipandu oleh warga asing tanpa lesen yang sah, anda perlu segera menghentikan tindakan tersebut kerana JPJ memandang serius perkara ini.

Menurut Ketua Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Datuk Seri Nadzri Siron dalam laporan Bernama, ramai pemandu warga asing gagal mematuhi peraturan dan undang-undang jalan raya negara ini selain tidak mempunyai dokumen memandu yang sah. Oleh itu, JPJ akan mengadakan Op Pemandu Warga Asing dari 20 hingga 26 Feb ini di seluruh negara.

JPJ mensasarkan operasi ini kepada golongan pelajar dan pekerja warga asing yang memandu kenderaan sendiri, perdagangan dan pengangkutan awam.

“Berdasarkan kepada operasi sebelum ini, banyak pemandu warga asing didapati tidak memiliki lesen memandu, cukai jalan dan insurans,” katanya dan menambah JPJ akan mengeluarkan notis saman ke atas pemandu dan pemilik kenderaan berdasarkan peruntukan undang-undang sedia ada.

Denda yang akan dikenakan tidak kurang daripada RM300 dan tidak lebih RM2000 atau penjara tidak lebih tiga bulan atau kedua-duanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required