Honda City 2017 cecah 2k unit tempahan dalam 10 hari

Honda City 2017 cecah 2k unit tempahan dalam 10 hari

Baru sahaja dilancarkan pada 2 Mac lalu, Honda City 2017 telah mencatatkan tempahan sebanyak dua ribu unit (setakat ini). Secara tidak langsung telah meneruskan momentum jualan bagi Honda dan Honda Malaysia sendiri berkeyakinan ia mampu mencecah 100,000 unit tahun ini.

Menurut Honda Malaysia lagi, varian V menjadi pilihan yang paling popular dan setakat ini menguasai 44% daripada tempahan, diikuti dengan varian E sebanyak 38%. Manakala varian S yang menggantikan model S+ pada model sebelum ini, merangkumi 18% tempahan secara keseluruhan. Malah warna yag paling banyak menjadi pilihan ialah Lunar Silver Metallic.

“Kami sangat berbesar hati dengan penerimaan rakyat Malaysia terhadap satu lagi model baharu dari Honda Malaysia. Malah kami akan terus menunaikan janji kami untuk memberikan produk yang berkualiti dengan nilai yang terbaik untuk para pelanggan. Dalam masa yang sama, kami juga akan menyemak semula kapasiti kilang pengeluaran di Melaka bagi memenuhi jangkaan masa penghantaran,” ujar Pengurus Besar dan CEO Honda Malaysia, Katsuto Hayashi.

Honda Malaysia juga akan memastikan semua pelanggan menerima City baharu ini tepat pada masanya dan buat masa ini masih terdapat stok untuk semua tempahan.

Honda City 2017 cecah 2k unit tempahan dalam 10 hari

City 2017 ini turut menerima suntikan imej yang lebih bergaya dengan kehadiran beberapa elemen baharu termasuk lampu utama, lampu nyalaan siang, lampu kabus hadapan dan lampu belakang LED serta Ducktail spoiler bersama lampu brek LED dan roda aloi dua-tona untuk varian V.

Manakala varian S dan E dipadankan dengan lampu hadapan dan belakang halogen, lampu nyalaan siang LED dan roda aloi juga rekaan dua-tona baharu bersaiz 15-inci yang dibaluti tayar 175/65R15.

Manakala Sistem keselamatan dan elektronik lain seperti ABS bersama EBD, Bantuan Brek (BA), Bantuan Stabiliti Kenderaan (VSA), Bantuan Mula Mendaki (HSA) dan juga Isyarat Berhenti Kecemasan (ESS) masih dikekalkan untuk semua varian. Enam-beg udara turut kekal sebagai ciri untuk varian V sahaja (hanya dua untuk varian lain).

Semua varian City 2017 ini turut menerima penarafan lima-bintang bagi Perlindungan Penumpang Dewasa (AOP) dan empat-bintang untuk Perlindungan penumpang Kanak-kanak (COP) daripada ASEAN NCAP.

Honda City 2017 cecah 2k unit tempahan dalam 10 hari

Tiada perubahan mekanikal ditampilkan di mana City masih dijana enjin 1.5L SOHC i-VTEC empat-silinder berkuasa 120 PS pada takat 6,600 rpm dan tork maksima 145 Nm pada takat 4,600 rpm yang digandingkan dengan sistem transmisi CVT. City 2017 ini turut diiktiraf sebagai Kenderaan Cekap Tenaga (EEV), dan Honda mendakwa, ia menawarkan penjimatan bahan api luar biasa dengan anggaran 5.7 liter bagi setiap 100 km.

Dalam masa yang sama, Honda Malaysia juga menganjurkan dua kempen sebagai penghargaan buat para pelanggan iaitu kempen “Masa Yang Terbaik Untuk Dapatkan Perlindungan Terbaik” yang menawarkan lapisan filem keselamatan, Ecotint RayBarries Splendour pada harga RM850, yang berlangsung sehingga 29 Mac ini.

Selain itu, peraduan “Mencari Harta Karun Digital” juga dianjurkan, terbuka untuk semua rakyat Malaysia dari 16 sehingga 22 Mac 2017 ini, yang menawarkan pelbagai hadiah menarik. Untuk mengambil bahagian, para pelanggan boleh berkunjung ke mana-mana bilik pameran Honda di seluruh negara untuk mengambil swafoto dengan kepingan jigsaw puzzle sebagai jawapan, dan hantarkan jawapan tersebut ke laman Facebook Honda Malaysia.

Aktiviti ini adalah sebagai sebahagian penghargaan buat para pelanggan menerusi 3S semasa atau Promosi Terbaik dengan dua tahun servis percuma (alat ganti & buruh) atau rebat tunai (tertakluk pada terma & syarat). Promosi 3S ini bermula 1 Mac hingga 30 April 2017.

Honda City 2017 Varian V

Honda City 2017 Varian E Modulo

Honda City 2017 Varian S

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required