Nissan March serba baharu tiba di UK, bermula RM66k

Nissan March serba baharu tiba di UK, bermula RM66k

Nissan March serba baharu telah pun dilancarkan di United Kingdom (atau lebih dikenali sebagai Micra di sana), dan sempena dengan pelancaran itu, pengeluar kereta ini telah menyebarkan galeri gambar model generasi kelima tersebut.

Untuk pasaran UK, March ditawrkan dengan lima pilihan kekemasan iaitu Visia, Visia+, Acenta, N-Connecta dan Tekna. Berma tiga pilihan enjin iaitu dua petrol dan satu diesel, yang buat permulaan ini dipadankan dengan kotak gear manual lima-kelajuan. Nissan berkata enjin lain dan transmisi automatik akan diperkenalkan kemudian ketika dalam kitaran jangka hayat model ini.

Bagi enjin 1.5 liter turbodiesel empat-silinder, ia mampu menghamburkan kuasa 90 hp dan tork 220 Nm, dengan menawarkan penggunaan bahan api sekitar 3.2 l/100km dan emisi CO2 lebih kurang 85 k/km. Manakala enjin petrol 0.9 liter pengecas turbo tiga-silinder pula dengan kuasa 90 hp/140 Nm, dan 1.0 liter naturally-aspirated tiga-silinder pula 71 hp/95 Nm.

Nissan March serba baharu tiba di UK, bermula RM66k

Menurut Nissan, unit petrol 0.9 liter menggunakan sekitar 4.4 l/100 km bahan api dan emisi CO2 pula lebih kurang 99 g/km. Bagi unit 1.0 liter, Nissan belum mengesahkan angka penggunaan bahan api dan emisi CO2.

Harga bermula 11,995 pounds (RM66,274) untuk Visia dengan enjin 1.0 liter (71 hp), sementara varian tertinggi Tekna bersama enjin turbodiesel (90 hp) pula berharga 18,765 pounds (RM103,663).

Elemen standard bagi March termasuk enam beg udara, Lane Departure Warning dan Intelligent Lane Intervention, Intelligent Emergency Braking dengan pengesan pejalan kaki, material sentuhan lembut dua-tona untuk dalaman, lampu utama halogen (dengan pilihan unit LED) dan spoiler bumbung belakang.

Nissan March serba baharu tiba di UK, bermula RM66k

Bagi dalamannya pula, terdapat pertambahan sistem start/stop enjin, unit infotainmen skrin sesentuh tujuh-inci, kulit upholstery, pendingin hawa automatik, Kunci Pintar, aloi yang besar, sistem bantuan pemanduan dan keselamatan tambahan, pek audio Bose Personal yang menampilkan dua pembesar suara pada perehat kepala pemandu. Nissan turut berkata, terdapat tiga warna unik untuk March baharu ini iaitu Energy Orange, Pulse Green dan Passion Red.

Thailand juga dikatakan bakal memasarkan model ini sebagai kereta eco. Ia telah disahkan oleh Timbalan Presiden pemasaran Nissan Motor Thailand Sureethip La-Ongthong Chomthongdee. Bagaimana dengan Malaysia, adakah Edaran Tan Chong Motor selaku pengedar rasmi Nissan di sini akan membawa masuk March ke pasaran tempatan?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required