Audi e-tron Sportback konsep bakal tiba di Shanghai

Audi e-tron Sportback konsep bakal tiba di Shanghai

Audi telah mendedahkan nama model yang bakal dipamerkan di Auto Shanghai 2017 minggu ini, salah satunya ialah e-tron Sportback konsep yang dipertontonkan berdasarkan model fastback janaan elektrik bersama strategi serampang dua-mata EV bagi 2020.

Syarikat ini juga telah mendedahkan beberapa imej, termasuk lakaran penuh jentera ini. Ia menunjukkan kerangkanya yang lebih kurang sama dengan model A7, dengan ketinggian pengendalian – yang dekat dengan model kontroversi BMW Gran Turismo. Ia senada dengan kenyataan yang dikeluarkan oleh pengerusi Audi Rupert Standler, yang berkata, “Kereta ini bukannya SUV, tetapi lebih kepada salon standard”.

Bahagian hadapannya lebih kurang menyamai model R8, dengan gril bingkai tunggal yang rata, disambung pada lampu utama trapezoidal LED bersama indikator. Walau bagaimana pun, bentuk kerangka model ini memang mirip seperti SUV.

Melihatnya dari sisi, garisan bumbung yang agak landai menjalari hingga ke bahagian belakang bersambung dengan spoiler belakang yang besar. Bahagian belakang juga dilengkapi dengan jaluran lampu yang merentangi permukaannya, kemudian melunjur ke tepi.

Kluster LED di bawah bar lampu pula memberikan kesan iluminasi, selain ditampilkan dengan empat lingkaran lambang bulat bercahaya, putih di bahagian hadapan, merah di belakang dan logo e-tron juga di belakang memberikan tanda ia adalah bersumberkan kuasa elektrik.

Seperti yang disebutkan sebelum ini, e-tron Sportback dijangka akan mula berada di pasaran pada tahun 2019, dan menjadi sebahagian daripada strategi jenama untuk mengeluarkan tiga kenderaan elektrik menjelang tahun 2020, menurut laporan Car. Mengikut perancangan, SUV bakal menjadi kenderaan pertama yang akan dipasarkan pada 2018, yang dipertontonkan di Frankfurt Motor Show 2015 dengan e-tron quattro konsep, sementara kereta bandar EV premium pula dijangka akan menyusul selepas Sportback pada tahun 2020.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required