Lexus CT 200h 2018 – gaya, teknologi diperbaharui

Lexus CT 200h 2018 – gaya, teknologi diperbaharui

Lexus telah mendedahkan model terbaru CT 200h 2018 yang menerima peningkatan pada bahagian luar dan dalam, berserta tambahan pakej keselamatan Lexus Safety System+.

Untuk model tahun 2018 ini, CT 200h mendapat muka hadapan yang lebih agresif hasil daripada corak mesh baru yang digunakan pada grilnya. Lampu utama juga kini adalah baru, manakala lampu siang LED berbentuk L kini diubah tempatnya ke atas projektor.

Di bahagian lain, bentuk lampu kabus juga telah diubah, dan kelilingnya kini dicat dengan warna kelabu metalik. Apabila dilihat lebih dekat, anda juga boleh nampak bahawa sebahagian daripada bampar yang sebelum ini wujud di balakang gril, bawah sedikit daripada logo Lexus itu kini sudah tiada.

Lexus CT 200h 2018 – gaya, teknologi diperbaharui

Untuk bahagian belakang pula, lampu kombinasi dijadikan lebih lebar, dan terus kekal dengan grafik berbentuk L yang sudah menjadi tanda uniknya. Bampar ini juga mendapat rekaan baru dengan sentuhan warna kelabu metalik dan hitam, manakala hiasan pada pamantul cahaya diwarnakan kelabu metalik supaya sama seperti di depan.

Rekaan rim daripada 15 hingga 17 inci yang disediakan juga adalah baru, termasuk satu yang berukuran 16 inci dan diwarnakan metalik gelap. Varian F-Sport juga mendapat warna badan dua tona, dengan warna utamanya adalah antara Lava Orange CL (Crystal Sunshine) dan Heat Blue CL (Contrast Layering).

Di dalam, CT 200h mengekalkan susun atur yang sama, tetapi pilihan warnanya serta kemasan yang digunakan untuk tempat duduk ditambah. Perubahan lain yang boleh dilihat adalah skrin 10.3 inci di atas papan pemuka dan ini adalah 3.3 inci lebih besar berbanding sebelum ini.

Lexus CT 200h 2018 – gaya, teknologi diperbaharui

Seperti yang dikatakan tadi, CT200h boleh didapati dalam varian F Sport, dan versi ini didatangkan dengan rekaan gril tersendiri, bampar baru, bumbung berwarna hitam dan hiasan ‘Naguri’.

Untuk aspek keselamatan, ciri Lexus Safety System+ ditambah pada CT 200h, dan ini menjadikan ia lengkap dengan Pre-Collision System (PCS), Dynamic Radar Cruise Control, Lane Departure Alert (LDA) dengan fungsi kawalan stereng, Road Sign Assist (RSA) dan lampu utama Automatic High Beam (AHB).

CT 200h masih lagi dikuasakan oleh enjin 2ZR-FXE empat silinder Atkinson Cycle 1.8 liter, yang dibantu oleh motor elektrik yang terletak di dalam kotak gear CVT kawalan elektroniknya (eCVT). Lexus bagaimanapun tidak mendedahkan sama ada sistem tersebut telah berubah berbanding sebelumnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required