Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro 2017 dilancar

Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro 2017 dilancar

Segmen motosikal kembara kapasiti besar yang didominasi oleh BMW GS kini menerima satu lagi pencabar apabila Ducati Multistrada Enduro Pro 2017 diperkenalkan. Ia adalah satu variasi kepada Multistrada Enduro yang ada sekarang, namun mempunyai kelebihan di atas jalan kasar, seperti GS Rallye 1200.

Enjin yang digunakan pada model ini adalah unit V-twin 1,198 cc Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing) berstatus Euro 4, dan ia mampu menghasilkan 152 hp pada 9,500 rpm dan 128 Nm tork pada 7,500 rpm.

Daripada aspek penampilan, Multistrada Enduro Pro ini dicat dengan warna coklat matte, dengan terdapat tekstur pada bahagian hadapan dan tangki minyak. Tempat duduknya pula dibalut dengan kain dua tona warna, manakala kerangka dan penutup enjin disudahkan dengan warna hitam. Datang secara standard adalah rim aloi 19 x 3 inci di hadapan dan 17 x 4.50 di belakang, bersama tayar Pirelli Scorpion Rally.

Pada bahagian suspensi, terdapat sistem Skyhook Suspension Evo, yang menggunakan sepasang penyerap semi aktif Sachs di depan dan belakang, dengan jarak pergerakan 200 mm. Roda hadapan dipegang dengan fork USD 48 mm yang boleh dilaras sepenuhnya, dengan mampatan dan lantunan boleh dilaras secara elektronik. Monoshock belakang juga boleh dilaras secara elektronik.

Ducati Multistrada Enduro Pro datang dengan pelbagai sistem elektronik, termasuk empat mod tunggangan – Enduro, Touring, Sport dan Urban, manakala antara sistem keselamatan yang diberikan pula adalah cornering ABS, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) serta Vehicle Hold Control (VHC) untuk membantu memulakan pergerakan di atas bukit.

Model Enduro Pro ini juga mempunyai kelebihan lain berbanding Multistrada Enduro biasa, di mana ia dilengkapi dengan penghadang enjin Touratech, lampu LED tambahan, penghadang angin hadapan lebih rendah supaya tidak mengganggu semasa offroad dan ekzos Termignoni. Turut disediakan adalah cruise control dan Ducati Multimedia System (DMS).

Masih belum diketahui bila Ducati Multistrada Enduro Pro ini akan memasuki pasaran Malaysia, tetapi bagi model Enduro biasa, ia dijual pada harga antara RM137,999 dan RM157,999, manakala model Multistrada 1200 dijual pada harga RM114,999.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • salam tn : boleh bagi tahu di mana saya nak dapatkan
    motosikal Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro 2017 ?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required