Setiap kereta Volvo baharu yang dilancar pada tahun 2019 akan diberikan teknologi motor elektrik

Volvo mengulangi komitmennya untuk menghasilkan model-model dengan teknologi janakuasa elektrik dengan mengumumkan bahawa bermula tahun 2019, kesemua model baharu yang dilancarkan akan diberikan motor elektrik. Keputusan ini dibuat kerana jenama automotif dari Sweden berkenaan fokus untuk mengurangkan pencemaran karbon pada produk-produk serta operasi mereka, dengan mensasarkan operasi pengeluaran iklim neutral menjelang 2025.

“Ini adalah kerana pelanggan. Permintaan terhadap kereta dengan teknologi elektrik oleh orang ramai meningkat dan kami mahu memberikan respon terhadap keperluan pelanggan kami buat masa sekarang dan juga masa hadapan. Anda kini boleh memilih mana-mana Volvo dengan teknologi elektrik yang anda mahukan,” kata presiden dan ketua eksekutif Volvo Cars, Håkan Samuelsson.

Bersama pengumuman ini, Volvo akan memperkenalkan portfolio kereta dengan teknologi elektrik untuk setiap barisan model, termasuk elektrik sepenuhnya, plug-in hybrid dan juga hibrid. Untuk kereta elektrik sepenuhnya, lima model akan dilancarkan antara 2019 dan 2021 – tiga daripadanya adalah dengan jenama Volvo, manakala dua lagi merupakan model elektrik sepenuhnya berprestasi tinggi dari divisi perlumbaannya iaitu Polestar.

Setiap kereta Volvo baharu yang dilancar pada tahun 2019 akan diberikan teknologi motor elektrik

Volvo juga akan memperkenalkan barisan model plug-in hybrid untuk petrol dan diesel, serta pilihan hibrid 48 volt untuk semua model. Dengan langkah ini, kesemua model Volvo yang hanya menggunakan enjin pembakaran dalaman semata-mata akan digantikan dengan model-model yang digabungkan bersama motor elektrik atau elektrik sepenuhnya.

“Pengumuman ini menandakan berakhirnya kereta-kereta yang hanya dijana enjin pembakaran dalaman. Volvo Cars telah menyatakan rancangan untuk menjual sejumlah 1 juta kereta dengan teknologi elektrik menjelang 2025. Jika kami nyatakan, kami benar-benar maksudkannya. Ini yang akan kami lakukan,” kata Samuelsson.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required