Kelantan bina lebuhraya dibiayai tabung rakyat

Kelantan bina lebuhraya dibiayai tabung rakyat

Kerajaan negeri Kelantan telah menggunakan peruntukan sebanyak RM2 juta untuk membiayai sebahagian pembinaan lebuhraya sepanjang 10 kilometer dari Bukit Tiu ke Berangan Mek Nab di Machang. Peruntukan itu dikumpul menerusi Tabung Akaun Amanah Lebuh Raya Rakyat yang diwujudkan sejak lima tahun lepas.

Menurut Pengerusi Jawatankuasa Kerja Raya, Infrastruktur, Utiliti dan Teknologi Maklumat Negeri, Datuk Hanifa Ahmad, jumlah terkumpul untuk tabung berkenaan adalah sebanyak RM3.2 juta, namun hanya RM2 juta sahaja yang digunakan untuk sebahagian kos projek pembinaan lebuhraya terbabit, laporan Bernama.

“Mengikut perancangan awal, projek berkenaan dapat siap pada Mac 2018, namun disebabkan kontraktor asalnya telah menarik diri, maka tarikh siap baharu dijangka siap pada Oktober 2018,” katanya pada persidangan Dewan Undangan Negeri hari ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • pilihanraya dah dekat... on Jul 14, 2017 at 7:49 am

    nampak sangat dah nok dekat pilihanraya….nok masuk pilihanraya ja, cite highway Kelantan ini timbul….Peruntukan 2 juta? Batu gravel pun dah hampir 1 juta kos :(

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • pilihanraya dah dekat... on Jul 14, 2017 at 7:52 am

    BTW, this accommpanying picture is taken in Segamat Johor, not in Kelantan itself…:)

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required