MRT mampu kurangkan kos pengangkutan – Hamzah

MRT mampu kurangkan kos pengangkutan – Hamzah

Walau pun tidak semua yang dapat menerima kemudahan pengangkutan awam termasuk Transit Aliran Massa (MRT) yang dilancarkan laluan fasa keduanya baru-baru ini atas beberapa alasan yang tersendiri, namun bagi orang awam yang menghargainya rata-rata berpendapatan MRT memberikan kemudahan pengangkutan yang lebih efisien, malah mampu memberikan penjimatan kos seharian.

Inilah yang didedahkan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Hamzah Zainudin, yang berkata, MRT mampu mengurangkan kos hidup dalam kalangan rakyat, laporan Bernama.

“Konsep pengangkutan ini setanding dengan yang ada di luar negara dan pelancong yang berminat untuk sekadar bersiar-siar juga boleh melakukannya dengan mudah menerusi MRT,” katanya kepada pemberita hari ini.

Malah beliau yang sempat menaiki MRT menerusi progran ‘Jom Naik MRT’ anjuran Suruhanjaya Syarikat Malaysia yang berlangsung hari ini.

Hamzah berkata dalam perjalanannya itu, beliau berpeluang bertemu dengan sebahagian penumpang dengan kebanyakannya memberi maklum balas positif termasuk berpendapat MRT dapat mengurangkan kos pengangkutan harian mereka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required