Harga bahan api 7 hingga 13 Sept – semua meningkat

Harga bahan api 7 hingga 13 Sept – semua meningkat

Selepas menyaksikan pada minggu lepas harga bahan api naik sedikit, minggu ini sekali lagi ia naik bagi semua jenis bahan api. Daripada RM2.16, harga RON 95 naik 4 sen menjadi RM2.20, diikuti naik 4 sen untuk RON 97 menjadi RM2.48, dan naik 1 sen untuk diesel menjadikan RM2.05 untuk Euro 2 dan RM2.15 untuk Euro 5 M. Harga ini akan kekal untuk tempoh seminggu sehingga 13 Ogos.

Kali terakhir harga bahan api petrol turun adalah bagi minggu antara 29 Jun hingga 5 Julai, di mana harganya berada pada RM1.89 seliter untuk RON 95 dan RM2.15 untuk RON 97 manakala untuk diesel, kali terakhir ia turun adalah pada minggu 24 hingga 30 Ogos, menjadi RM2.01 seliter bagi Euro 2, dan RM2.11 untuk Euro 5 M.

Sejak daripada itu, harga bahan api terus meningkat tetapi terdapat juga beberapa minggu yang harganya tidak berubah. Pada minggu lepas, peningkatan yang berlaku tidak begitu banyak iaitu 1 sen untuk RON 95 dan RON 97, dan 3 sen untuk diesel.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required