Toyota Hilux dipertingkat – enam varian, dari RM87k

Toyota Hilux dipertingkat – enam varian, dari RM87k

Seperti yang diberitahu sebelum ini, selain Innova dan Fortuner, UMW Toyota Motor Sdn Bhd juga telah menaik taraf kelengkapan trak pikap Hilux, iaitu daripada aspek prestasi off road, kemudahan dan juga sistem keselamatan. Untuk menyediakan pilihan yang bersesuaian dengan kegunaan pemilik, model ini didatangkan dalam enam varian.

Ia bermula dengan varian Single Cab 2.4 MT 4×4 pada harga RM87,200, diikuti Double Cab 2.4 MT 2×4 pada RM89,100, Double Cab 2.4 STD MT 4×4 pada RM96,900, Double Cab 2.4G MT 4X4 pada RM106,700, Double Cab 2.4G AT 4X4 pada RM116,300 dan paling tinggi, Double Cab 2.8G AT 4X4 pada harga RM130,900. Semua harga ini adalah termasuk GST, tanpa insurans bagi pendaftaran individu persendirian.

Berkenaan peningkatan yang dikatakan awal tadi, bagi aspek keselamatan, varian 2.4G manual telah ditambah dengan ciri Vehicle Stability Control (VSC), serta Hill Assist Control dan A-TRC. Bagi varian 2.8G, ia kini datang bersama Downhill Assist Control (DAC) manakala varian 2.4G AT turut diberi tujuh beg udara (sedia ada bagi 2.8G).

Pergi kepada bahagian kelengkapan pula, varian 2.8G telah ditambah dengan cruise control, sistem pendingin hawa automatik, soket pengecas USB tambahan dan corong pendingin hawa bagi penumpang belakang. Varian lain tidak mempunyai kelengkapan ini. Selain daripada itu, orang ramai juga boleh menambah pelbagai aksesori lain untuk Hilux ini seperti kamera panoramik pada harga RM2,650 untuk varian 2.8G.

Seperti juga model lain Toyota, Hilux didatangkan bersama jaminan lima tahun, tetapi had batuannya diletakkan pada 150,000 km. Anda boleh mengetahui lebih lanjut berkenaan spesifikasi penuh semua varian Hilux ini dan membandingkannya dengan model lain melalui laman web CarBase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required