Toyota Hilux terima kit keselamatan ekstra, dari RM87k

Toyota Hilux terima kit keselamatan ekstra, dari RM87k

Tidak seperti Toyota Innova dan Fortuner, yang kedua-duanya menerima varian baharu, namun tiada varian baharu yang diumumkan untuk Hilux. Walau bagaimana pun, trak pikap ini telah dijajarkan semula – yang turut menerima beberapa peningkatan bagi elemen dan keselamatannya. Ini semua adalah berdasarkan maklumbalas dan permintaan para pelanggan, ujar UMW Toyota Motor.

Bagi varian tertinggi, 2.8G, hanya hanya ditawarkan untuk 4×4 AT sahaja, ia menerima lampu kabus hadapat LED baharu (dengan lampu utama dan lampu nyalaan siang LED masih dikekalkan), kawalan suhu automatik dengan corong pendingin hawa belakang, kawalan kelajuan dan Kawalan Bantuan Menurun Bukit (DAC) bersama Kawalan Bantuan Mula Mendaki (HAC).

Bagi 2.4G STD yang diperkenalkan Januari lalu, telah digugurkan, namun demikian, senarai spesifikasinya telah diambil alih oleh model 2.4G baharu. Ia telah diberi peningkatan bagi kit keselamatan termasuk tujuh beg udara untuk 2.4G AT (hadapan, sisi, tirai dan bahagian lutut pemandu; sama seperti 2.8G) dan tambahan bagi VSC, HAC dan bantuan brek untuk 2.4G MT. Kedua-dua 2.8G dan 2.4G turut menerima port pengecas USB baharu.

Harganya pula ialah RM130,900 bagi 2.8G, RM106,700 untuk 2.4G MT serta 2.4G AT pula RM116,300. Varian lain termasuk Single Cab 2.4 MT 4×4 (RM87.2k), 2.4 STD MT 4×4 (RM96.9k) dan 2.4 MR 4×2 (RM89.1k) tidak terlibat dengan perubahan ini. Kesemuanya diberikan waranti lima-tahun atay 150,000 km, mana yang tiba terlebih dahulu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required