Toyota Innova 2.0X terima tempat duduk kapten, lampu utama LED; 7 beg udara untuk semua – dari RM108k

Toyota Innova 2.0X terima tempat duduk kapten, lampu utama LED; 7 beg udara untuk semua – dari RM108k

UMW Toyota Motor telah mengumumkan varian baharu bagi Toyota Innova generasi kedua di Malaysia, yang kini tempahannya telah pun dibuka Varian 2.0X baharu ini merupakan varian tertinggi bagi barisan Innova, menyertai varian sedia ada iaitu 2.0G AT dan 2.e (MT dan AT).

2.0X ini banyak berkongsi elemen yang sama dengan 2.0G, namun terdapat beberapa elemen baharu untuk meletakkannya sebagai varian tertinggi. Paling menonjol ialah ia ditampilkan dengan lampu utama LED yang menggantikan unit reflektor halogen, serta roda aloi yang lebih besar berbanding 16-inci pada 2.0G dan 2.0E.

Perubahan terbesar yang dilakukan ialah menampilkan dua tempat duduk kapten pada barisan kedua, menjadikan 2.0X berkapasiti tujuh-tempat duduk berbanding lapan. Ia turut menampilkan tempat duduk balutan kulit upholstery, berbanding fabrik pada varian lain, bersama enam-cara larasan berkuasa bagi tempat duduk pemandu (kekal dengan larasan manual untuk penumpang hadapan).

Toyota Innova 2.0X terima tempat duduk kapten, lampu utama LED; 7 beg udara untuk semua – dari RM108k

Senarai kit lain masih sama dengan 2.0G, masih menerima kekemasan kayuan berkilat dan “emas sutera” pada beberapa bahagian permukaan, sistem pendingin hawa automatik, panel instrumen Optitron dengan paparan pelbagai-info TFT-LCD berwarna 4.2-inci, meja boleh lipat pada belakang tempat duduk, pencahayaan ambien dwi-zon, kamera undur dan sistem infotainmen DVD-AVX lapan-inci.

Selain memperkenalkan 2.0X, varian lain bagi Innova turut menerima peningkatan, dengan tujuh beg udara, VSC dan kawalan cengkaman secara standard termasuk bagi 2.0E. Pelanggan juga boleh mendapatkan aksesori pilihan dengan kos tambahan termasuk perakam video digital (RM636) dan paparan pandangan panoramik (RM2,650).

Harga bagi barisan Innova ini juga disemak semula, dengan 2.0E (MT) kini RM107,800 (sebelum ini RM105,800), 2.0E AT pula pada RM115,800 (sebelum ini RM113,800), dan 2.0G AT pula RM123,800 (sebelum ini RM122,400). Semuanya adalah harga atas jalan tanpa insurans, dan termasuk dengan waranti lima-tahun/perbatuan tanpa had.

Ikuti ulasan pandu uji Toyota Innova DI SINI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Potential Customer on Sep 15, 2017 at 9:26 pm

    So, what is the price for the 2.0X?

    What an oversight!

    Like or Dislike: Thumb up 5 Thumb down 0
  • izham giffari on Sep 17, 2017 at 3:49 pm

    so,what’s name toyota all new innova venturer in malaysia

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
  • izham giffari on Sep 17, 2017 at 3:50 pm

    kereta toyota innova baharu yang warna merah tipe x saya sebut tipe venturer

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required