Audi R8 V10 Spyder dipertonton – akan masuk M’sia?

Audi R8 V10 Spyder dipertonton – akan masuk M’sia?

Dalam satu acara golf yang berlangsung di Kelab Golf dan Resort Mines hujung minggu lalu, sebuah R8 V10 Spyder telah membuat kemunculan yang tidak dijangka. Unit ini adalah varian V10 biasa (bukannya V10 Plus) dan dibawa ke Malaysia melalui Audi Sport Singapore.

Model Audi yang memberi cabaran kepada Mercedes-AMG GT ini masih belum dijual secara rasmi di Malaysia, tetapi pernah dijadikan teaser dua tahun yang lalu. Untuk pengetahuan, R8 ini hanya boleh didapati dengan enjin V10 NA (tiada versi dengan enjin lebih kecil dan pendesak kuasa seperti turbo atau supercharge), dan di dalam dua talaan kuasa iaitu 540 hp/ 540 Nm untuk R8 V10 standard dan 610 hp/ 560 Nm untuk R8 V10 Plus.

Kedua-dua varian ini dipadankan bersama transmisi klac berkembar S Tronic tujuh kelajuan yang sama, membolehkan ia memecut 0-100 km/j dalam masa 3.5 saat untuk varian V10 standard (3.6 saat untuk Spyder) dan 3.2 saat untuk V10 Plus (3.3 saat untuk Spyder). Turut datang secara standard adalah sistem cengkaman semua roda quattro, dengan 85% kuasa disampaikan pada kebanyakan masa ke tayar belakang. Nisbah ini walaubagaimanapun bergantung kepada cengkaman.

Audi R8 generasi pertama 5.2 TFSI quattro dijual di Malaysia pada harga RM1,245,900, dan jika model baru ini masuk nanti, anda rasa berapakah harganya? Adakah peminat model ini di negara kita?

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

 

Add a comment

required

required