Land Rover Discovery kini dipertontonkan di Malaysia

Land Rover Discovery kini dipertontonkan di Malaysia

Jaguar Land Rover Malaysia hari ini mempertontonkan model Land Rover Discovery generasi kelima di Malaysia, lebih awal sebelum pelancaran rasminya yang dijangka pada Januari 2018. Bersekali dengan itu, tempahan juga sudah dibuka bagi SUV tujuh-tempat duduk ini, walaupun masih belum ada anggaran harga yang diumumkan.

Unit yang dipertontonkan ini ialah dari varian 3.0L Td6 HSE, dalam warna Kaikoura Stone untuk luaran dan warna Ebony untuk ruang dalaman. Enjin 3.0 liter V6 turbocas yang digunakan mampu menjana sebanyak 258 PS dan 600 Nm tork. Ia juga menggunakan pam minyak dua peringkat, kitaran semula ekzos bertekanan rendah dan muncung penyuntik minyak yang diperkemas untuk memberikan maklum balas dan kecekapan yang lebih baik.

Enjin berkenaan dipadankan dengan sistem transmisi automatik lapan-kelajuan dari ZF. Teknologi pacuannya turut melibatkan sistem Terrain Response 2 serta kotak pemindah (transfer box) dua-kejaluan. Discovery yang dipertontonkan ini dilengkapi rim 21-inci dengan rekaan 10 jejari aloi.

Kelengkapan standard lain adalah seperti lampu utama LED dan rekaan lampu belakang khusus, kawalan udara empat-zon, paddle shifter, ciri baru inner tailgate dua kegunaan, sistem kamera menyeluruh serta lima tapak Isofix terletak pada tempat duduk barisan kedua dan ketiga.

Ciri InControl Touch Pro juga tersedia, menawarkan capaian kepada teknologi Intelligent Seat Fold, yang membolehkan kawalan untuk melipat kerusi barisan kedua dan ketiga menggunakan aplikasi pada telefon bimbit sebagai tambahan kepada kawalan pada bahagian belakangnya menggunakan skrin sentuh 10-inci.

Untuk pasaran tempatan, tidak hanya versi enjin turbodiesel akan ditawarkan. Mei lalu, ketika pratonton maya SUV ini menggunakan peralatan Virtual Reality (VR), ada dinyatakan bahawa versi Si6, yang dijana oleh enjin 3.0 liter V6 supercas dengan output 340 PS/450 Nm turut akan dijual di sini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Learn more:

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required