Diskaun saman trafik tamat mulai Mac 2018 – DBKL

Diskaun saman trafik tamat mulai Mac 2018 – DBKL

Selepas memberi diskaun saman trafik sejak tiga tahun lalu yang memberikan manfaat buat lebih 3.2 juta pesalah trafik, Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) memutuskan ia bakal tamat pada 28 Februari hadapan.

Menurut Timbalan Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Dr Loga Bala Mohan, tawaran itu bermula 15 Disember ini hingga 28 Februari tahun depan, membabitkan jumlah tertunggak sebanyak RM10 juta, laporan Bernama.

“Melalui diskaun ini, pesalah lalu lintas hanya perlu menjelaskan kompaun mereka dengan bayaran RM20 untuk motosikal, RM30 (kereta) dan RM50 untuk bas serta lain-lain kenderaan bagi setiap notis yang dikeluarkan. Bagaimanapun, tawaran kadar khas ini tertakluk kepada kesalahan lalu lintas saja dan tidak termasuk kes yang dibawa ke mahkamah serta kes disenarai hitam,” katanya.

Katanya lagi, selepas tarikh akhir 28 Februari 2018, pesalah trafik tidak boleh lagi menikmati kadar diskaun itu.

“Jadi, saya nasihatkan mereka supaya gunakan peluang yang ada selama lebih dua bulan ini untuk mendapatkan diskaun, di mana-mana saja kaunter bayaran DBKL di kawasan masing-masing. Kami menjangkakan sekurang-kurangnya 80% daripada jumlah kompaun ini dapat diselesaikan dalam tempoh pemberian diskaun ini,” katanya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

 

Add a comment

required

required